Vi er store fans av David Cage, og vi prater om Fahrenheit så ofte vi kan. Hans neste spillprosjekt, det Playstation 3-eksklusive Heavy Rain, ser ut til å utforske og utfordre den tradisjonelle oppfattelsen av spill, så når Cage prater, lytter vi.
I et intervju med Gamasutra blir Cage spurt om historiefortellingen i Heavy Rain kan sammenlignes med den i Uncharted:
- Jeg syns Uncharted var veldig interessant. Det er noen veldig, veldig interessante aspekt der, sier Cage.
- Men den store forskjellen på Uncharted og det vi gjør er at Uncharted er fortsatt strukturert som et spill. Det gir deg litt story, så action, så litt story igjen, så action - akkurat som pornofilmer, når du tenker på det. Pornofilmer er strukturert på nøyaktig samme måte. De aller fleste spill er bygget opp på den måten. Det er én ting å lage en flott cutscene, selv om det er i sanntid. Noe helt annet er å fortelle historien mens du spiller. Ikke gjennom cutscenes, men gjennom gameplay.
Vi skjønner ingenting av hvordan dette skal bil, men gleder oss uansett veldig til å prøve!
Bildet under er fra Heavy Rain.