Norsk
Gamereactor
nyheter
Resident Evil 5

Resident Evil 5-styringen

Takekuchi forsvarer kontrollsystemet

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Spillerne er delt i to leire, den ene mener kontrollsystemet i Resident Evil 5 er mekanisk, stivt og gammeldags, mens den andre leiren hevder den stive kontrollmekanismen er stemningsskapende og essensiell for skrekkopplevelsen. I et intervju med 1UP forsvarer Capcom kontrollsystemet de har valgt i spillet.

- Vi ville ikke lage et typisk tredje- eller førstepersons actionspill, vi ville lage et Resident Evil-spill. Det var viktig for oss å velge de designmessige elementene som skulle gi oss det beste mulige Resident Evil-spillet. Gjennom å sette restriksjoner på spillfigurens bevegelser styrker vi faktisk presset og skrekkopplevelsen. Å finne balansen mellom dette og spillerens frustrasjoner er et viktig designelement i et spill som dette, sier spillets produsent Jun Takekuchi til 1UP.

Vår dom over kontrollsystemet og resten av spillet kan du lese neste uke.

Resident Evil 5

Relaterte tekster

Resident Evil 5Score

Resident Evil 5

ANMELDELSE. Skrevet av Richard Imenes

Richard er nok en gang på jakt etter T-Virus, og denne gangen går turen til Afrika sammen med en god venninne. Vi har satt karakter på innsiden!

0
GR Live starter helgen med Resident Evil 5

GR Live starter helgen med Resident Evil 5

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Gamereactor Live har tenkt til å avslutte uken med noen gufs og litt action, for det er remasteren av Resident Evil 5 som står på menyen. Redaksjonens Philip har skaffet...

Dette er Capcoms mest solgte spill

Dette er Capcoms mest solgte spill

NYHET. Skrevet av Morten Bækkelund

Det har tatt mange år, men nå har det skjedd. Et annet av Capcoms spill har gått forbi klassikeren Street Fighter II som det mestselgende spillet i selskapets historie....



Loading next content