Noen av spillerne på Aion-serveren Azphel fikk en gladmelding for lommeboka i går. Sjokket var stort da en feil i systemet presenterte spillerne med over 30 billioner Kinah som belønning for en oppgave - en regnefeil som skapte furore i spillets økonomi.
Mens selv vanlige objekter ble solgt for vanvittige mengder Kinah, spredte nyheten seg utenfor spillet svært hurtig. Utvikleren var derfor rask til å tilbaketrekke belønningene for å rydde opp i kaoset - ny-milliardærenes mistet både pengefangsten og spilletiden i timene det foregikk.
Azphel-serveren ble tatt ned for nød-vedlikehold kort tid etterpå, og nyheter om en tilbakestilling kom tidlig på samme dag. Per nå har Aion-teamet planlagt en server-rulling til 6:00 CST mandag morgen, men under sjekken skal de også ha funnet noen feil med direkte innvirkning på Azphel-økonomien. Et løfte om løpende oppdatering ble gitt samme dag.
Det er imidlertid ikke første gang NCsoft-skaperne har møtt dette problemet. En serverfeil i Guild Wars den 13. mars i 2006 nullstilte alle handelsmenn, som resulterte i urealistiske, lave priser.