Bungie har gitt spillsiden 1up et intervju angående Halo: Reach sin flerspillerdel og hva vi kan forvente oss fra betaen. I tillegg til mange spennende detaljer, vises også noen nye bilder. Her er en kort gjennomgang av spilloppsettet du finner i betaen.
Headhunter: En spillvariant lignende Oddball der spillerne mister dødningshoder når de dør. Målet er å plukke opp så mange dødningshoder du kan, og returnere de til et angitt sted. Man kan bære med seg så mange dødningshoder man vil, men skulle du bli tatt kan andre plukke med seg de du har funnet, så det kan være lurt å legge de fra seg ofte. Headhunter kan spilles som lagspill eller alle mot alle.
Stockpile: Bungie beskrev Stockpile som en blanding av Capture the Flag og Territories. Fire flagg dukker opp tilfeldigvis på et kart. Deretter gjelder det for to lag å føre flaggene til basen sin. Man får derimot ikke poeng for flaggene direkte, istedenfor får man 10 minutters spilletid, og hvert minutt blir det oppdatert hvor mange flagg som finnes i egen sone og poeng deles ut.
Generator Defense: En oppdragsbasert spillvariant der tre Spartan-soldater møter sin kanskje mest fryktede fiende, Elites. Tre spillere er Spartan-krigere og tre Elites. Det gjelder for sistnevnte og krige seg inn i Spartan-soldatenes skjulested og tilintetgjøre en reaktor. Deretter er det lagbytte, og man spiller alltid to runder av fem minutter om hverandre.
Invasion: Den eneste banen i betaen som inneholder kjøretøy, og Bungie beskriver spillvarianten som en spektakulær og kaotisk kjørefest. Man spiller seks mot seks og har enorme landområder til disposisjon.