Det er en drøy måned til lanseringen av Red Dead Redemption, men Rockstar San Diego fortsetter å slippe ut godbitene. I western-eventyret har utvikleren bestemt seg for å møte spillere med alle behov, og har derfor en skala med tre vanskelighetsgrader.
- Vi har integrert forskjellige vanskelighetsnivåer, som tilbyr forskjellige typer auto-aiming, forklarer utvikleren i deres egen blogg.
Modusene er forøvrig merket med Casual, som gir deg automatiske siktemuligheter og en kjappere helserestaurering, Normal, med sikting som går fra mål til mål ved bruk av høyre kontrollstikke og Expert, som tilbyr fri sikting uten noen mulighet til å låse fast målet.
I følge bloggen er dette første gangen Rockstar har integrert forskjellige vanskelighetsgrader i sine sandkassespill. Det gjenstår å se sluttresultatet, og utvikleren selv er svært spent på folks reaksjoner.
- Vi er veldig interesserte i å finne ut hva folk tenker etter å ha spilt hver vanskelighetsgrad.
Red Dead Redemption kommer i butikkene den 21. mai.