Media Molecule viste igår den første glipen av Little Big Planet 2. Budskapet lyder at det ikke lenger er snakk om et plattformspill, men en "plattform for spill". Utifra det vi fikk se, tyder alt på at nettopp dette er tilfellet, og det ble presentert brukerskapte puzzle-varianter, skytespill, et Smash-lignende slåsspill, radiobiler, boksespill og en enkel variant av et RTS.
Alle disse eksemplene tyder på en langt større dybde og bredde i skaperverktøyet, men få konkrete detaljer ble nevnt. Det vi fikk vite var at spilleren kan lage egne sidefigurer og programmere disse til å samhandle med menneskelige spillere, samt skreddersy kontrolloppsett og deler av HUD-en. I Little Big Planet 2 kan man tilsynelatende lage alt av hva hjertet begjærer, foruten første- og tredjepersons skytespill.
En morsom detalj er at flere av brettene som ble fremvist, var brukerskapte. Media Molecule vil understreke at skaperverktøyet i Little Big Planet 2 ikke bare er omfattende, men også enkelt å bruke, og et knippe av de beste brettmakerne fra Little Big Planet ble derfor skipet over til Media Molecules lokaler for å utfolde seg med Little Big Planet 2 i 24 timer.
Little Big Planet 2 vil støtte Move, men vi fikk ingen inngående demonstrasjon på hvordan dette vil funke. Alle brett som allerede er laget vil være tilgjengelige i oppfølgeren, noe som betyr at vi får tilgang til et enormt bibliotek av brett allerede fra starten av. Vi gleder oss.