Epics sjefshunk- og høvding Cliff Bleszinski har lettet på skjørtet og avduket dedikerte servere for flerspiller i Gears of War 3. Med dedikerte servere skal det evinnelige problemet med nettverksforsinkelse, utbedres.
Epic har nemlig bygget opp en fin, liten serverfarm i samarbeid med Microsoft, alt med formål å forbedre flerspilleropplevelsen i Gears 3. Bleszinski sier i forbindelse med nyheten:
- Jeg tror dedikerte servere vil være en stor hjelp, men man kan ikke garantere for et perfekt spill der ute i virkeligheten. Jeg har hatt lag (nettverksforsinkelse, red.anm.) i Halo Reach, og jeg har hatt lag i Call of Duty. Lag er en realitet ved internett som ikke kan unngås når man har millioner av mennesker koblet sammen. Når det er sagt, så er det vår jobb som utviklere å gjøre alt hva vi kan for å sikre en flytende opplevelse - og det hjelper dedikerte servere med.
I forrige uke annonserte for øvrig Epic en kommende flerspillerbeta av Gears of War 3, som et slags plaster på såret for utsettelsen. Betaen kjøres igang ved starten av 2011.