Norsk
Gamereactor
nyheter
Mirror's Edge

- Mirror's Edge kom til kort

EA-sjef om selskapets storsatsninger

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

I et intervju med Develop uttaler Electronic Arts-sjef Frank Gibeau seg om Mirror's Edge og Dead Space, blant annet ved å si at ingen av disse levde opp til de salgsmessige forventningene deres.

Ifølge Gibeau solgte Mirror's Edge dårligere enn antatt fordi den samlede spillpakken bare ikke føltes helt fullstendig:

- Det jeg lærte av Mirror's Edge er at man må utøve, man må tilbringe mer tid i felten med spillet for å forsikre seg om at det er finpolert, og man trenger dybden og holdbarheten til et onlinespill. Parkour i førsteperson er gøy, men for å si det rett ut - Mirror's Edge kom til kort når det gjelder gjennomførelsen.

Med Dead Space mener Gibeau at feilen var mangel på flerspillermuligheter, og at dette burde være fikset i oppfølgeren:

- Dead Space var annerledes. Vi tjente penger på det, men ikke etter forventningene. Vi følte at denne merkevaren var midt i blinken, vi hadde et kvalitetsspill, men det manglet flerspiller. Når vi gikk igjennom Dead Space som idé på nytt, har vi sett på hvordan historien skal involvere i større grad, hvordan Isaac skal fremstå som figur, hvordan Dead Space skulle blitt en suksess når det gjelder nettspilling.

Storsatsningene Mirror's Edge og Dead Space er for øvrig de to spillene som bidro til å viske vekk folks inntrykk av EA som den store, stygge ulven, noe som gjør det bittelitt mer skuffende å høre at salget gikk dårlig.

Mirror's Edge

Relaterte tekster

Mirror's EdgeScore

Mirror's Edge

ANMELDELSE. Skrevet av Carl Thomas Aarum

Det er nytenkende, det er lekkert, og det er fantastisk vanskelig. Carl Thomas har trent opp stålkondis og testet ut Mirror's Edge!



Loading next content