Å spille World of Warcraft er like spennende som å føre opp "melk, brød og ost" på en papirbit. Det mener i hvert fall EA-sjef Frank Gibeau, som (selvfølgelig) foretrekker det kommende nettrollespillet Star Wars: The Old Republic. Tilsynelatende skal det bli et par hakk bedre enn en handleliste - lovende.
Til Industry Gamers sier han:
- Når jeg spiller World of Warcraft går jeg og krysser av gjøremålene mine, går videre til neste gjøremål og så videre. Det føles til tider mer som å følge en handleliste.
Hvordan skal Star Wars: The Old Republic gjøre oppdragene mer givende enn å traske rundt i dagligvarebutikken, da? Ifølge Gibeau handler Bioware og EAs spill i større grad om å snakke med figurer, tilegne seg informasjon om situasjonen og få en mer følelsesmessig tilknytning til historien.
Om disse løftene går i oppfyllelse kan vi undersøke når året nærmer seg slutten og Star Wars: The Old Republic forhåpentligvis havner i hyllene.