Det kommer ikke til å være støtte for den nye bevegelseskontrolleren Playstation Move i det kommende Bioshock Infinite. Dette slås fast av et intervju spillets produsent Ken Levine har gjort med britiske Play Magazine.
Han er nemlig av den oppfatning at bevegelseskontrolleren skal tilføre noe eget til spilleopplevelsen, og ikke bare være en gimmick:
- Har du lyst til å spille Bioshock og møte følgende situasjon? Okay, har du lyst til å høste Little Sister eller redde henne? Vift til venstre for å redde og til høyre for å høste, forklarer Levine.
Videre utdyper han at spillere ikke lar seg lure av utviklere som tar med Move-støtte kun som et markedsføringstriks:
-Du kan ha Move-symbolet på pakken, men folk kommer til å skjønne at de blir lurt. Jeg ville aldri kastet inn Move-støtte bare for å blidgjøre markedsavdelingen. Når alt kommer til alt gjennomskuer spillerne den slags.
Siden dette er et intervju med et magasin som fokuserer på Playstation 3 blir ikke Kinect nevnt. Det er imidlertid nærliggende å tro at Levine har liknende følelser om Microsofts bevegelsesløsning.
Når det gjelder 3D er for øvrig Levine langt mer positiv.
- 3D er litt annerledes, og noe jeg er mer åpen for. Jeg sier ikke at vi nødvendigvis kommer til å ha det med, men det ville ikke blitt den samme passive integrasjonen. Til forskjell fra filmer trenger man ikke lage spillet det på en ny måte. Spill er 3D, avslutter Levine.
Hva tenker dere? Er Move og Kinect å foretrekke i egne spillkonsepter, eller kan det ha noe for seg å inkludere de i eksisterende sjangrer?