I forbindelse med Comic-Con-messen i USA har Microsoft avdekket noen nye detaljer om det kommende Halo: Combat Evolved Anniversary, og denne gangen var det spillets Kinect-moduser som stod i sentrum.
Gjennom Analyse Mode vil man nemlig kunne bruke Kinect til å motta informasjon om våpen, fiender og andre ting du måtte komme over ved å føre hånden over våpenet og si ordet scan. Disse våpnene og fiendene vil da bli lagt til i en egen database man kan gå inn i for å friske opp Halo-kunnskapen sin.
Ved siden av Analyse-modusen vil man også kunne bruke stemmekontroll til å bytte mellom spillets originalmodus, og den mye omtalte Classic-modusen, der man kan se spillet med grafikken til det originale Xbox-spillet.
Disse modusene stemmer godt overrens med lovnadene utvikler 343 Industries ga på årets E3-messe, da de påpekte at Kinect-funksjonaliteten ville by på nye muligheter uten å bryte med kjernen i spillmekanikkene.
Når det er sagt har 343 Industries også lagt til noen funksjoner som er mer på grensen i forhold til gameplay. Ved å bruke stemmekommandoer som reload og grenade vil nemlig godeste Master Chief gjøre nettopp disse tingene på eget initiativ.
I tråd med hva som ble sagt på E3-messen vil imidlertid Kinect-modusene være fullstendig frivillige.
Halo: Combat Evolved Anniversary slippes den 15. november, eksklusivt til Xbox 360.