Norsk
Gamereactor
nyheter
The Elder Scrolls V: Skyrim

- Skyrim minner mer om Fallout 3

Bethesda har lært av tidligere utgivelser

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Til tross for at The Elder Scrolls IV: Oblivion er anerkjent som et fantastisk rollespill er det noen elementer som vil være annerledes i oppfølgeren The Elder Scrolls V: Skyrim.

Som forklart av spillregissør Todd Howard skal noen av disse endringene være hentet fra ett av Bethesdas andre suksessfulle rollespill, Fallout 3.

I Oblivion økte nemlig fiendenes nivå i tak med spilleren. Dette vil ikke være tilfellet i Skyrim:

- Skyrim minner mye mer om Fallout 3, ettersom du vil møte stadig tøffere fiender når du går opp i nivå, uten at de lettere fiendene forsvinner, forklarer Howard.

Videre peker han på at samtalesystemet skal ha hentet inspirasjon fra Fallout 3, og at de tilfeldige dialogene nå er borte:

- Det er veldig få fullstendig tilfeldige samtaler. Vi har heller beveget oss mot et system likt det vi hadde i Fallout 3, hvor man hadde spesifikke samtaler med spesifikke personer om forskjellige temaer, fortsetter Howard.

Til slutt forklarer Howard at utviklingsteamet også har hentet inspirasjon fra Fallout 3 når det gjelder utformingen av spillverdenen, for å gjøre den mer interessant og levende:

- Vi innså at den historiedrevne verdenen vi hadde i Fallout 3, der man dumpet borti tilfeldige små scener, er veldig god. Så vi prøvde å gjøre den typen oftere, avslutter Howard.

Kilde: PC Gamer.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Relaterte tekster



Loading next content