XBLA-spillet Trials Evolution har blitt møtt med jubel hos både pressen og spillerne, og på lanseringsdagen satt spillet XBLA-rekord med 100.000 solgte eksemplarer.
Utvikler Red Lynx forholder seg imidlertid ydmyke, og sier konkurranseinstinktet til spillerne har mye av æren for suksessen:
- Spillet presenterer alltid de beste tidene til vennene dine, og dette er insentiv nok til å gå løs på nye forsøk umiddelbart. Denne gangen ser man også topptidene til venner i form av små prikker foran deg i løypa, og det er utrolig hvor mye litt konkurranse gjør for interessen rundt spillingen, forklarer Red Lynx' Tero Virtala.
- Det blir som i det virkelige livet, når man starter med en fysikkbasert aktivitet som tennis eller biljard. Det finnes nesten ingen grenser for hvor langt man kan utvikle ferdighetene sine. I Trials handler det også om dine ferdigheter, og ikke ferdighetene til avataren eller spillfiguren din, fortsetter Virtala.
Salgsuksessen hadde dog en liten bakside for den finske utvikleren, da serverne ikke taklet den store trafikken på lanseringsdagen. Mange spillere har også opplevd problemer med vurderingssytemet til de brukerskapte banene, men begge disse problemene skal nå være rettet opp.
Kilde: Games Industry.
Les også: Vår anmeldelse av Trials Evolution.