Actionspillet Crysis 3 skal slippes til PC, Playstation3 og Xbox 360 til neste år, og dagens store gap mellom kapasiteten til konsollene og PCene vil naturligvis bli merkbar.
I etterkant av Crysis 2-lanseringen fikk utvikler Crytek mye kritikk fra PC-spillerne, da disse mente konsollversjonene av spillet hadde trukket ned den overordnende kvaliteten hva grafikk og teknikk angår. De samme spillerne er nå redde for at historien skal gjenta seg med Crysis 3:
- PC-spillerne ser helst at spillet bare blir sluppet til deres plattform, ikke sant? Og når man ser på hvordan både det første Crysis-spillet og Crytek selv ble startet er ikke dette så rart, kommenterer Cryteks Rasmus Højengaard overfor Spong.
Højengaard forklarer videre at PC-versjonen selvfølgelig skal krydres med avanserte visuelle effekter og andre eksklusive godbiter, samtidig som de også ønsker å gjøre spillet best mulig på konsoll:
- Vi ønsker naturligvis at de som ikke har en PC i toppklassen også skal få et spill som ser fantastisk ut. Og vi ønsker ikke at opplevelsen skal være veldig annerledes fra plattform til plattform, konkluderer Højengaard.
Hvordan disse delvis motstridende beskjedene skal tolkes, lar vi være opp til dere å avgjøre.