Norsk
Gamereactor
nyheter
Journey

- Våre spill er mer modne

Sony og Thatgamecompany er enige

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Spillene til Playstation og Playstation Network retter seg mot et mer voksent og modent publikum enn de øvrige spillene i bransjen. Det hevder både Sonys Jack Buser og Thatgamecompany-sjef Jenova Chen:

- Sony har en mer kunstnerisk og moden smak. De er opptatt av hva voksne vil tenke om spillene deres, forklarer Chen overfor Venturebeat.

Chens Thatgamecompany lanserte i våres det praktfulle PSN-spillet Journey, og han får altså støtte fra Jack Buser, sjefen for Sonys digitale plattformer:

- Vår primære PSN-målgruppe er mer voksen, og mange av våre bestselgere har høstet suksess hos nettopp dette publikumet. Temaene fra mange Playstation- og PSN-spill krever at spillerne reflekterer og kjenner på følelsene rundt gameplay-opplevelsen, noe vi har sett komme til uttrykk i suksesspill som Flower, Journey og Heavy Rain, tilføyer Buser.

Buser og Chens budskap er ikke til å ta feil av, men er vi enige? Journey og Heavy Rain er utvilsomt unike og mektige spill, men skiller også de øvrige Sony-spillene seg ut fra konkurrentens titler hva modenhet angår? Diskutér...

Journey

Relaterte tekster

JourneyScore

Journey

ANMELDELSE. Skrevet av Daniel Guanio

Den perfekte kombinasjonen av kunst, interaksjon og underholdning er funnet, årets hittil beste skjermopplevelse heter Journey.

0
Tiårets spill: Journey

Tiårets spill: Journey

ARTIKKEL. Skrevet av Ingar Takanobu Hauge

Vi fortsetter vår artikkelserie om de beste spillene fra forrige tiår. Denne gangen tar Ingar oss med på en reise gjennom Journey.

0
Journey-musikken slippes på vinyl

Journey-musikken slippes på vinyl

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Før noen tenker at musikken til bandet Journey allerede finnes på vinyl, så kan vi legge den ballen død ved å presisere at det er snakk om Thatgamecompanys glimrende...



Loading next content