Forrige uke forlot nøkkelpersonene Nate Wells (Art Director) og Tim Gerritsen (Director of Product Development) kontorene til Bioshock Infinite-utvikler Irrational Games.
Wells og Gerritsen sluttet seg til en lengre rekke personer som har forlatt studioet de siste 18 månedene, der både produsenter, brettdesignere og spillregissører har takket for seg.
Bekymringsmeldingene fra fansen har derfor økt den siste tiden. Hva vil dette ha å si for utviklingen av det særdeles etterlengtede Bioshock Infinite? Ingen ting, sier Irrational Games-sjef Ken Levine:
- Jeg tror ikke vi har mistet en eneste én av veteranene i Bioshock-teamet. Det synes jeg er fantastisk, og det viser virkelig lojaliteten folkene våre har til selskapet, forklarer Levine.
Videre går Levine inn på flerspillermodusene som skal ha blitt skrinlagt som følge av frafallet i utviklingsteamet. Én av disse modusene ska ha vært et slags Tower Defence-inspirert minispill, mens en annen var en samarbeidsmodus kalt Spec-Ops:
- Som jeg har sagt tidligere liker vi å eksperimentere med ting, men vi velger kun å inkludere disse tingene dersom kvaliteten er høy nok, avslutter Levine.