Cory Davis, hoveddesigneren bak Spec Ops: The Line, er ikke nådig i sin dom over flerspilleren i hans eget spill. Han mener nemlig at flerspilleren best beskrives som en påklistret Call of Duty-klone som ikke fortjener livets rett:
- Stemningen i flerspilleren er helt annerledes, og spillmekanikkene ble voldtatt som følge av det. Det var bortkastede penger. Ingen spiller det, og jeg føler at det ikke er en del av totalpakken engang. Det er heller nok en spillmodus som er presset inn på spilldisken som en kreftsvulst, forklarer Davis.
Flerspilleren ble utviklet av den eksterne utvikleren Darkside Studios, og ikke av Davis og hans team hos Yager Development:
- Flerspilleren var aldri en prioritet del av utviklingen, men utgiverne var bestemte på å inkludere den uansett. Det var bokstavelig talt et krav vi måtte forholde oss til fordi markedsføringsavdelingen mente det var nødvendig, fortsetter Davis.
Han er imidlertid ikke bare negativ til utgiver 2K Games, som han mener tok en formidabel risiko ved å satse på Spec Ops: The Line i utgangspunktet:
- De tok en helvetes stor sjanse med dette prosjektet, og jeg tror ikke så mange andre utgivere hadde turt det. Jeg er stolt av det vi klarte å få til, det var ikke lett, avslutter Davis.
Saftige uttalelser fra Davis her altså, la oss håpe Yager Development og 2K Games fortsatt er venner.
Kilde: The Verge.