Norsk
Gamereactor
nyheter
Grand Theft Auto V

Mange nye detaljer om GTA Online

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Rockstars Leslie Benzies har i samtaler med Gameinformer nå gitt en hel bråte med informasjon om online-modusen i Grand Theft Auto V. Vi har tatt oss friheten å oversette listen til dere her:

• Progresjonen til figurene har en "flow", men de har ikke en "overordnet fortelling som kulminerer i en definitiv konklusjon".

• Målet med GTA Online er å gjøre det som må til for å få mer penger i banken, og kjøpe eiendeler som biler og eiendom.

• Karakterene vil vises i mellomsekvenser når de samhandler med andre figurer i verden, slik som de ville i enspilleren, men de snakker ikke.

• Kvinnelige karakterer kan brukes i GTA Online.

• Nesten alle aktivitetene fra GTA V er tilgjengelige i GTA Online. Dette innebærer kupp, oppdrag, ran, å angripe gjengers skjulesteder, kapring av pansrede kjøretøyer, kappløp, og samtidig aktiviteter som tennis, golf og basehopping.

• Ifølge Rockstar Norths sjef, Leslie Benzies, er det over 500 oppdrag i spillet. Noen kan gjøres alene, mens andre er mer kompliserte og krever et team.

• GTA Online utspiller seg like etter hovedhistorien, og det vil dukke opp kjente fjes.

• Ved å hjelpe karakterer i spillet kan du bli introdusert til flere, og dermed komme dypere inn i den kriminelle verden.

• Franklins venn Lamar kan introdusere deg til en bilforhandler som heter Simeon Yetarian, som vil at du skal stjele biler for ham.

• Motorsykkelgjenger vil støtte deg under oppdrag hvis du er vennlig med dem.

• En teknologisk avansert karakter som du har blitt venn med kan gjemme deg på radaren under multiplayer.

• Vaktselskaper som du har blitt venner med kan bli brukt til å levere luftangrep i spillet.

• Rockstar bruker et "dynamisk" system for å fylle GTA Online med spillere, som starter med dine venner og gjengmeldemmermedlemmer, og suppleres med andre spillere med noenlunde like egenskaper som det fra samme del av verden som du befinenr deg i.

• GTA Online har blitt opprettet for å være "så tilpassbart som mulig" i forhold til hvem du spiller sammen med: "det finnes alternativer til å la spillet bestemme hvem som skal spille med ... eller så kan du selv håndplukke hver spiller du vil spille med".

• Spillet analyserer din spillestil, og gir deg oppdrag basert på hva som antatt appellerer til deg.

• Det vil være et crew rankingsystem og et personlig rankingsystem.

• Den fjerde GTA Online-spilleren har nettopp gått ut av et fly i Los Santos, og å lage din karakter innebærer å velge din mor, far og dine besteforeldre. Spillerne velger så en livsstil, og velger de tingene karakteren gjør (festmenneske, sofagris, kriminell, treningsnarkoman).

• Startferdighetene er basert på din valgte livsstil, men kan også oppgraderes. Det samme kan utseendet til karakteren.

• Spillere som er passasjer i biler kan også styre radiostasjonen, lage veipunkter, bruke filmatisk kamera eller angripe andre.

• Å holde inn select-knappen (på en PS3) åpner en meny hvor antrekk, ansiktsutrykk og gestikuleringer kan endres.

• Mobiltelefonkameraet kan brukes til å ta bilder av seg selv.

• Under ran av spritutsalg kan spilleren rope til karakteren som blir ranet at han/hun må skynde seg ved bruk av en mikrofon, og vedkommende vil svare.

• Å unnslippe politiet innebærer å holde deg ut av politiets synsfelt.

• Etter hvert GTA Online-oppdrag blir pengepremier og omdømmepoeng tildelt. Crewets leder avgjør hvem som beholder belønningene.

• En leder kan velge å ta hele byttet selv, men selvsagt, de andre spillerne kan da bli sinte.

• Invitasjoner mottas gjennom karakterens mobiltelefon, og aksepteres de blir man sømløst transportert til aktiviteten.

• Spillere kan tilpasse måten et kjøretøy på verksteder rundt om i byen.

• I oppdrag som involverer større lag vil et lobbyvindu åpne. Her kan roller som snikskytter, utkikkspost og sjåfør tildeles. Crewets leder kan justere innstillinger som tid på dagen, vær, vanskelighetsgrad og hvor mange liv de har tilgjengelig for å fullføre oppdraget.

• Alle blir gitt prioriteringer tilpasset deres rolle når oppdragene begynner.

• Når du har nok penger til å kjøpe et "luksuriøst bosted" får du muligheten til å sette opp kupp som de du finner i enspillerdelen.

• Disse oppdragene omfatter flere faser, blant annet en oppsettsfase. Oppsettsfasen kan involvere å kjøpe våpen fra Ammu-Nation, og å skaffe et helikopter. Oppgavene kan fordeles mellom spillerne.

• Passiv modus kan aktiveres dersom du ønsker å nyte Online uten å bli plaget av andre spillere. Dette deaktiveres imidlertid automatisk om du avfyrer et våpen.

• Spillere kan drepe deg og ta pengene dine, så du oppfordres til å sette penger i banken og å bruke minibanker.

• Kjøp kan fortsatt gjøres ved å bruke penger, selv om de er i banken.

• Hvis du er ranet, kan du utlove en dusør på en spiller for å få hevn.

• Hvert hus du kjøper har plass til lagring av biler. Beskjedne leiligheter har plass til to, mens luksuriøse boliger kan lagre opptil ti stykker.

• Garasjeområder kan brukes som utstillingslokaler. Du kan gå rundt og beundre bilene, og ansette en mekaniker for å holde dem i god stand. Du kan også forsikre dem for å unngå store utgifter om du kolliderer.

• Du kan invitere venner hjem til deg og drikke, bestille strippere, se Rockstars egenproduserte TV-programmer (eller dine venners i ville biljakter).

• Oppdrag kontrolleres gjennom Rockstars Social Club, som betyr utviklerne kan justere de regelmessig.

Grand Theft Auto V

Relaterte tekster

Grand Theft Auto VScore

Grand Theft Auto V

ANMELDELSE. Skrevet av Lee West

Los Santos har aldri sett så bra ut eller fungert så godt som det gjør nå. Vår danske redaktør tok en ny runde i GTA V, og denne gangen er han overbevist...

Grand Theft Auto VScore

Grand Theft Auto V

ANMELDELSE. Skrevet av Rasmus Lund-Hansen

GTA V føles som et next gen-spill, og det hadde vært fantastisk hvis alle verdens utviklere kunne det Rockstar kan. Vi har testet denne generasjonens høydepunkt...



Loading next content