Når monstersuksessen The Last of Us inntar Playstation 4 senere i år, kan vi naturligvis forvente oss et visuelt løft over originalversjonen. Det er imidlertid snakk om mer enn oppskalert grafikk og forbedret bildeoppdatering, da Naughty Dogs som alltid går grundig til verks i arbeidet sitt.
I et intervju i det nyeste nummeret av Edge-magasinet kunne nemlig Creative Director Neil Druckmann avsløre at blant annet lys og skygger har blitt programmert inn på nytt helt fra grunnen av i PS4-versjonen, og at alle mellomsekvensene er blitt rendret på nytt i 1080p med 60 bilder i sekundet.
Denne oppløsningen og bildeoppdateringen gjør seg også gjeldende for resten av spillet, og kanskje viktigst av alt, Naughty Dog bruker nå samme figurmodeller innad i spillet som i mellomsekvensene. Vi kan med andre ord forvente vestenlig mer detaljerte utgaver av Ellie og Joel mens vi spiller, når The Last of Us dukker opp til Playstation vi den 14. juni.