Vi snakker med produsent Stan Just om arbeidet som ble lagt ned i Geralts utseende i det tredje Witcher-eventyret i tillegg til designet på fiendene han møter på sin vei. Vi snakket også om den luksuriøse samlerutgaven av spillet.
"Many of our designs are based from the novels, bits and pieces of data on how the monsters should look.
We gather some great creativity from our quest designers. When they're creating quests and thinking about the monster that'll fulfil the function of that quest and the story that's told within that part of the game, we fit the design of the monster to it."
Vi kommer til å få redesigne Geralt litt selv i The Witcher 3: Wild Hunt slik at han passer ens egen spillestil. Just forklarer:
"You get to choose whether you want to go more light and be more agile, quicker or go more heavily armoured, be more robust against harder enemies - but you'll be slower."
Vi sjekker også ut samlerutgaven og snakker litt om hvor mye arbeid som har blitt lagt ned i den:
"There were so many remarks about the colour of the feathers, for example, or we added the blood on the sword, which was not present previously. Each of these details were done by our concept artists, who designed the armour as well."
Hvert medlem av utviklerteamet kommer til å få en samlerutgave av spillet når det slippes. Vi spør Just om han kommer til å kunne nyte det like mye etter å ha levd med spillet så lenge:
"What's fun is that since the living world is being developed by many different teams across our studio. I will be amazed, I will be surprised with all the content the guys have created throughout the years of developing the game."
Dette og mye mer ser du i intervjuet her: