Norsk
Gamereactor
nyheter
Assassin's Creed: Rogue

Isfjell og sjøslag i Assassin's Creed: Rogue

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Assassin's Creed: Rogue beskrives som slutten på den amerikanske Assassin's Creed-trilogien, og den slippes i første omgang til Playstation 3 og Xbox 360 denne høsten. Vi tok en prat med associate producer Karl Luhe for å finne ut mer om tempelridderen som står i sentrum for det hele.

"We're really telling the story of why were there so few assassins in North America in Assassin's Creed III. And the reason is because of this man Shay Patrick Cormack our hero of Assassin's Creed: Rogue."

Luhe forklarer hvordan samarbeidet mellom de ulike studioene har fungert. Mens Ubisoft Sofia har det overordnede ansvaret, er det Luhes studio (Singapore) som har jobbet med sjøslagene:

"We want to be true to our fantasy in whatever we do in Assassin's Creed. We look at the setting and whether naval is relevant or not. So Unity don't have naval cause it's set during the French revolution in Paris it doesn't really fit. For us we're set during the French-Indian War, the 7 Year War it's often called, in the 1750's. And we're choosing the North American theatre to look at that battle and there was a lot of fighting around the Gulf of St. Lawrence just off the eastcoast of Canada and it obviously involved naval."

Luhe fortsetter med å snakke om hvordan isfjellen introduserer en ny spillmekanikk og hvordan krig og slag er kjernen i Rogue.

Assassin's Creed: Rogue slippes til PS3 og Xbox 360 i november, og på spørsmål om når vi får se spillet i HD til de nye konsollene svarer han smilende:

"We'll see what the fans ask for."

Dette og mye mer ser du i intervjuet her:

HQ

Relaterte tekster

7
Assassin's Creed: RogueScore

Assassin's Creed: Rogue

ANMELDELSE. Skrevet av Rasmus Lund-Hansen

Årets andre Assassin's Creed-spill putter deg i skoene til en tempelridder både til havs og på lands, men mest av alt savner vi pirathattene, øyelappene og papegøyene...



Loading next content