Destiny ble sluppet for en drøy uke siden etter syv års utvikling og nærmere to milliarder kroner i rene utviklingskostnader. Bungie og utgiver Activision hadde naturligvis forventet seg skyhøye karakterer, men spillpressen har holdt tilbake på grunn av manglende innhold og variasjon. Gamerankings-snittet ligger på 76/100 og Metacritic-snittet er på 77/100, hvilket er en god del lavere enn det Activision hadde håpet på. I kontrakten mellom utgiveren og utvikleren står det at Bungie vil belønnes med 16 millioner kroner i bonuser hvis Destiny når et snitt på 90/100 - noe som virker umulig på det nåværende tidspunkt.
Activision shall pay to Licensor a quality bonus in the amount of Two Million Five Hundred Thousand Dollars ($2,500,000) should Destiny Game #1 achieve a rating of at least 90 as determined by gamerankings.com (or equivalent reputable services if gamerankings.com is no longer in sen/ice) as of thirty (30) days following the commercial release of Destiny.