Det er nå kun en halvannen måned til The Witcher 3: Wild Hunt skal slippes, og senior game designer Damien Monnier har bestemt seg for å dele litt informasjon om spillet på Twitter (oppsummert hos DualShockers). Damien nevner at spillet blir inndelt i akter, men at man ikke vet hvilken akt man befinner seg. Han poengterte samtidig at det finnes bestemte oppdrag som er designet for å lede spilleren fra en akt til den neste.
Det teknisk mest utfordrende med utviklingen var ifølge Damien mengden unike NPCer på skjermen samtidig, alle med sine egne rutiner og gjøremål. "Det krever en del planlegging", innrømmer han. Spillere vil kunne endre på Geralts hår og skjegg (skjegget gror dessuten med tiden), men det vil ikke være mulig å endre fargene på rustningene.
Damien utdypet litt om innholdet som foregår på havet, og avslørte at man vil komme til å bekjempe fiender både i og under vann. Han advarte samtidig mot stormer og skjær. Spillet skal dessuten være tilgjengelig for nye spillere, noe designeren sier de har fått til via utførlige testrunder.
I løpet av The Witcher 3: Wild Hunt vil vi også få styre en annen figur enn Geralt, og Damien sier at Ciri vil raskere og ha en rekke magiske evner til å forsvare seg med.
Mange er naturligvis nysgjerrige på mengden innhold, og Damien sier at folk som virkelig skal fullføre alt kan komme opp i 200 timer.
The Witcher 3: Wild Hunt kommer til PC, Playstation 4 og Xbox One 19. mai, så ikke bruk opp alle pengene dine på 17. mai-sløyfer, flagg eller russebil for den sakens skyld.