Sommeren 2016 vil bli husket for mange ting, og en av dem er den enorme interessen for Pokémon Go. Siden lanseringen har spillet blitt lastet ned over 500 millioner ganger, og utvikler Niantic Labs og The Pokémon Company har tjent vanvittig mye penger på mikrotransaksjoner i spillet. Med så mye suksess skulle man kanskje tro at utviklingen av 3DS-spillet Pokémon Sun/Moon ville blitt påvirket i en eller annen form, men slik er det ikke.
Junichi Masuda har jobbet med spillserien siden begynnelsen (først som komponist og deretter som produsent), og i et intervju med Gameinformer (via Gamespot) forteller han at mobilspillet ikke har hatt noen innflytelse på hvordan de har designet 3DS-spillet:
"In terms of whether Go's success affected Sun & Moon? It didn't affect the development of the game, or any of the features,"
Masuda anerkjenner dog at suksessen kan få flere til å teste Sun og Moon:
"but I think it's going to affect it in a way that, more people, for example, maybe just learned about Pokemon, or came back to Pokemon through Go. I think the awareness of Pokemon in general is a lot higher, so that may affect Sun & Moon in a certain way."
Pokémon Sun/Moon slippes 23. november. Skal du ha det?