Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
forspill
Ghost Recon: Wildlands

En siste sniktitt på Ghost Recon: Wildlands

Det er fortsatt over en måned igjen til lansering, men vi har vært heldige nok til å teste litt av Ghost Recon: Wildlands hjemme hos Ubisoft Paris...

Ghost Recon-franchisen har vært mye forskjellig gjennom årenes løp. Det har vært et gratisspill, en håndholdt tittel, et onlinespill og så videre. Med Ghost Recon: Wildlands tar Ubisoft serien ut i ukjent terreng nok en gang, nemlig som et co-op-spill i en åpen verden. Uansett hvilken sjanger serien har vært innom, så har det alltid hatt en ting til felles: taktikk. Da vi ble invitert hjem til Ubisoft Paris, var vi derfor nysgjerrige på å se om det neste spillet har ivaretatt dette elementet til tross for det nye opplegget.

Dette er en annonse:

Ghost-enheten har gjort en lignende jobb tidligere. I 2004 under Jungle Storm måtte de stoppe et colombiansk narkotikakartell, og nå må de til pers igjen. Denne gangen i Bolivia der organisasjonen Santa Blanca har tatt et grep om hele landet. Organisasjonens leder, El Sueño, kom nemlig til landet med en ambisjon om å gjøre Bolivia til et land som i all hovedsak skal handle om narkotika. Lovens lange arm er ikke interessert i å bevege seg, regjeringen gjør som Santa Blanca vil, og de er i grunn frie til å gjøre som de vil. Sivilbefolkningen har dog ikke blitt tatt med på "fremgangen", og de lever under veldig dårlige forhold. Derfor har nå Ghost-enheten blitt sendt avgårde, og det hviler på deres skuldre å gjenopprette lov og orden.

Ghost Recon: Wildlands

Selv om jeg kun fikk noen timer med spillet, var det lett å se at spillet forsøker å sette spilleren i et autentisk miljø med riktig stemning. Landsbyene yret av liv der innbyggerne gjennomførte sine daglige gjøremål. Jeg kunne føle frykten spre seg når Santa Blancas medlemmer ble oppdaget eller snakket om, og jeg ble veldig motivert til å plukke dette kartellet fra hverandre.

Det levende Bolivia kan nærmest kalles spillets hovedperson. Vi har hørt mange ganger at dette kartet vil være det største Ubisoft har laget, og det vil inneholde 26 bosser, 21 regioner og 11 miljøer. Disse miljøene skal både sette stemningen så vel som påvirke spillingen, alt ettersom man er i ørkenen eller i jungelen. Dessverre fikk jeg bare teste områdene Itacua og Montuyoc, som var mer eller mindre like hverandre, og hovedingrediensene her var sand, sten og støv. Jeg skulle aller helst ha sett sumpene, fjellene eller noen forskjellige landsbyer, men det måtte bli ved en senere anledning.

Ghost Recon: WildlandsGhost Recon: Wildlands
Ghost Recon: Wildlands

Jeg ankom testingen med noen bekymringer knyttet til at spillet nå har en åpen verden. Jeg synes for mange spill velger dette fordi det er populært, og ikke nødvendigvis fordi det gagner spillet. For å lykkes med dette må verdenen fylles med interessante ting å gjøre, se og finne, og da jeg forlot testingen var jeg omtrent like bekymret. Bekymringene hadde ikke vokst fordi miljøene virket så ekte, og jeg tror det kan bli en stor fornøyelse å utforske de forskjellige landsbyene og områdene, eller legge ut på sideoppdrag sammen med andre spillere. Sideoppdragene vi fikk se handlet om å hjelpe den lokale motstandsbevegelsen med ulike gjøremål, deriblant markere viktige ressurser, innhente informasjon fra lokalbefolkningen og ødelegge radiostasjonene Santa Blanca bruker til å spre sitt budskap og lignende. Dessverre fikk jeg altfor lite tid med spillet til å si om disse blir kjedelige i lengden, og selv om jeg moret meg så lenge det varte er jeg altså ikke helt beroliget.

Ghost Recon: WildlandsGhost Recon: WildlandsGhost Recon: Wildlands
Ghost Recon: Wildlands
Ghost Recon: WildlandsGhost Recon: Wildlands
Dette er en annonse: