Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Dutch
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
forspill

Injustice 2

Kim tok turen til Chicago, også kalt The Windy City, for å blåse gjennom første kapittel av Injustice 2 samt ta en liten prat med teamet bak spillet.

Netherrealm har hatt noen gode år siden lanseringen av Mortal Kombat 9 i 2011, før det kom det ut en del, la oss bare kalle det ræl, i MK-serien. De flørte allerede med superheltene og superskurkene med DC vs Mortal Kombat i 2008, som kunne blitt noe helt spesielt om de fikk introdusere figurene til MK-universet på en ordentlig måte, med fatalities, blood og alt. Men, dessverre så ble Netherrealms visjon skutt ned av Warner Bros. og DC Comics. At Scorpion skulle rive hode av Batman var ikke ønskelig, så spillet ble dessverre ikke det beste de har gjort. Derimot endret dette seg med Mortal Kombat 9. Ikke nok med at slåssesystemet fikk en oppgradering, men de perfeksjonerte 2D- og 3D-utseendet som gjorde at selv om spillet var laget i 3D, spilte man det i 2D. Rett og slett Mortal Kombat 1-2-3 i ny drakt. De introduserte også noe sjangeren ikke hadde sett før, nemlig en lang og kul historiemodus som føltes som en film og som hjalp med å introdusere figurene i MK-universet.

Injustice 2Injustice 2Injustice 2

Etter Mortal Kombat 9 fikk de muligheten til å nok en gang ta for seg DC Comics-universet. Og ut av dette ble Injustice: Gods Among Us født. «Det var mye diskusjoner med DC og Warner i begynnelsen, spesielt da vi fortalte at vi ønsket å gjøre Superman til en beinhard diktator som starter historien med å første drepe Lois Lane og så drepe Jokeren», sa Ed Boon, den legendariske spilldesigneren bak Mortal Kombat-serien. Da Netherrealm hadde forklart seg, og la til grunne hvorfor de ønsket å gå denne retningen med Superman og de andre, ble DC Comics kjempegira. Tegneserieselskapet ble med på ferden, og kom selv med ideer, konseptkunst og hjalp til og med å utvide universet ved å lage en tegneserie med samme navn (som enhver DC-fan med respekt for seg selv burde lese).

Dette er en annonse:

I Injustice: Gods Among Us starter det hele med at Jokeren doper Superman til å tro at hans gravide kone Lois Lane er Doomsday. Jokeren har også plassert en bombe i Metropolis som går av når Lois dør. Batman kontakter Superman og ber han stoppe å slåss mot det han tror er Doomsday, men før han innser hva han har gjort er det for sent. Superman har drept sin kone, og ufødte barn. Bomben i Metropolis går av og dreper millioner av mennesker. Superman går bananas, og finner Jokeren og blir forsøkt stoppet av Batman. Dessverre er det ikke nok, og Superman slår knyttneven gjennom Jokeren. Superman sier så at verden er infisert av ondskap, og at han kommer til å gjøre alt i sin makt for å stoppe ondskapen, om det så betyr å drepe den. I løpet av serien blir Superman verdensdiktator, mens Batman og de som følger hans ideologi prøver å stoppe ham. Utrolig spennende historie som i det første spillet varer rundt seks timer med alle sekvenser, og det er fem sesonger med tegneserier, hvor hver sesong har mellom 24 og 40 kapitler.

Injustice 2

Så, Injustice 2. Hvordan topper man eneren? De introduserer et utstyrssystem som lar deg som spiller tjene utstyr ved å vinne (eller tape) kamper. Det blir litt som når du spiller Diablo, Final Fantasy eller Nioh. Utstyret endrer basestatistikken for figuren som blant annet styrke og helse, hvor mer styrke overraskende nok gjør figuren sterkere og helse gjør at du tåler mer, men utstyret endrer også hvordan figuren din ser ut i spillet. I alle tidligere slåssespill har man kunnet få alternative kostymer, som for eksempel en grønn Ryu i Street Fighter. I Injustice 2 derimot vil hele figuren endre seg. Da jeg testet spillet slåss jeg mot en lilla Superman med gullkantet kostyme, og senere en hvit Batman. Det er til tider ganske absurd, men gud så gøy også. Spesielt når man spiller mot andre. Ifølge Tyler Landsdown, community-spesialist hos Netherrealm, ble han ofte imponert over variasjonen, «Ofte mens jeg spilte online-betaen, møtte jeg på de rareste og råeste figurene jeg har sett», på spørsmål på om man vil kunne lage en klovnedrakt ved å matche forskjellige farger på en figur var svaret 'shaders'. Disse vil endre fargekombinasjonen for hele figuren, ikke deler av dem. «Shaders er der nettopp med tanke på det å ivareta "looken" til figurene som er så ikoniske som de er.» Du vil aldri møte på en Superman med neonrosa bukser og turkis topp. Det er ikke slik Superman skal se ut. Artistene hos Netherrealm storkoser seg ifølge Derek Kirtzic, designer på Injustice 2. «Det er som en drøm som har kommet i oppfyllelse. Det å kunne jobbe med verdens mest kjente tegneseriefigurer, og komme opp med nye kostymer og utseender for dem er fantastisk moro». Ifølge teamet er det titusenvis av forskjellige kombinasjoner. Lyst på en Batman som ligner mer på den originale 60-talls utgaven til Adam West? Det finnes der. Hva med en high-tech Wonder Woman? Ikke noe problem.

Injustice 2
Injustice 2Injustice 2Injustice 2
Injustice 2
Injustice 2
Injustice 2
Dette er en annonse: