Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
forspill

En første kikk på Middle-earth: Shadow of War

Gamereactor dro til London for å se gameplay fra Middle-Earth: Shadow of War for aller første gang, og det virket lovende...

Det er ingen hemmelighet at spillbransjen ble litt overrasket av Middle-Earth: Shadow of Mordor da det ble sluppet i 2014. Utvikler Monolith hadde også vært smarte nok til å distansere både tittelen og spillet fra filmene, og unngikk på den måten leie assosiasjoner til lisensspill.

Dette er en annonse:

Det var en spennende blanding av bevegeligheten fra Assassin's Creed og kampsystemet i Batman: Arkham-serien. Sammen med en ny vinkling på Mordor ble Talions søken etter rettferdighet og hevn en god tolkning av Tolkiens univers. Forventningene til oppfølgeren var naturligvis veldig høye da jeg satte meg ned i en privat kinosal for å se designsjef Michael de Plater fra Monolith presentere spillet.

Middle-earth: Shadow of War

Presentasjonen startet med teaseren vi fikk i forrige uke, og etterfulgt av en live gjennomgang av et Stronghold-oppdrag. Før oppdraget startet fikk vi se det nye kartet over Mordor, som nå har blitt utvidet til å inkludere steder som Minas Ithil og Osgiliath.

For å lage et bilde av forskjellen mellom Shadow of Mordor og Shadow of War, brukte de Plater forskjellen mellom Batman: Arkham Asylym og Batman: Arkham City for å beskrive utviklingen. Målene for studioet har altså vært rimelig høye.

Den nye tittelen er som kjent Shadow of War, og det markere også endringen i skala. Talion er ikke lenger en enslig ranger, men en erfaren leder som rekrutterer sine egne hærer av warchiefs og soldater. Sammen skal de ta over områder i Mordor fordelt på ulike strongholds. Hvert stronghold har en egen høvding som må dø før man kan ta over området. Her ser vi altså lånte trekk fra RTS-sjangeren, som at man skal bygge opp sin egen armé og erobre baser.

Middle-earth: Shadow of War

Stronghold-oppdragene har også mange felles kjennetegn med lignende scenarioer fra spill i Assassin's Creed-serien eller Final Fantasy Type-0. Du som har spilt disse vet hvordan det er å skulle ta ut lederen for å sikre overtagelsen av et avgrenset område.

Middle-earth: Shadow of War
Dette er en annonse: