Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
forspill

En siste sniktitt på Prey

Gamereactor ble invitert til en siste kikk på Prey før det skal slippes i mai, og det er absolutt et lovende spill Arkane Austin har på gang...

Det er en skummel atmosfære ombord på romstasjon Talos 1, og det går langt forbi det som finnes i de mørke krokene av Dunwall eller Karnaca, byene hvor handlingen i Arkanes Dishonored-spill er lagt til. Alle forskjellene til tross, det er ingen tvil om at dette er laget av de samme folkene; den samme stilen, den samme underliggende følelsen av korrupsjon, og det samme fokuset på detaljer. Men selv om spillene kanskje deler DNA, er det noen små forskjeller som skiller Prey fra sine søsken.

Dette er en annonse:

Den mest åpenbare er science fiction-settingen. Vi har dekket bakgrunnen før, så denne gangen vil vi være korte: En forsker med hukommelsestap kjemper mot formskiftende romvesener om bord en romstasjon som går i bane rundt jorden. Du kan velge kjønn på din Morgan, men det er kun et par en subtile forskjeller (som at du for eksempel for en kvinnelig AI-stemme til hjelp hvis du velger en kvinnelig Morgan).

PreyPrey

Under vår siste runde med Prey før det slippes neste måned spilte vi gjennom åpningen av spillet, og deretter hoppet videre til en ny seksjon, satt et par timer lenger inn i historien. Det var tidlig nok til at Yu fortsatt hadde mye å lære om veien fremover, men med nok av opplåste evner til å leke oss med.

Det første som imponerte oss (og som fortsatte å imponere oss hele veien) var hvordan Arkane har klart å forsvare spillmekanikkene ved å forankre dem i spilluniverset. Vi har spilt som en glemsom helt mange, mange ganger før, men sjelden har vårt hukommelsestap blitt forklart så inngående. Fortellingen passer til gameplayet som hånd i hanske, og alt har en slik troverdighet at det fører til stor innlevelse.

Prey

Den andre store forskjellen mellom Prey og Dishonored kommer i form av stemningen. I Dunwall følte vi at vi var jegeren, men på Talos er det vi som blir jaktet på. Vår fiende er en formskiftende, fremmed rase kalt Mimic. De større variantene kan anta former som monstre, mens mindre fiender har muligheten til å gjenskape dagligdagse gjenstander og gjemme seg i miljøet. Dette har en stor effekt på spilleren, fordi du aldri kan stole på at verden rundt deg ikke plutselig angriper. Alt og ingenting kan være en fiende.

Prey
PreyPrey
Dette er en annonse: