Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
forspill
Lawbreakers

Lawbreakers - Vi har testet PS4-versjonen

Online-skytespillet fra Bleszinski og hans Boss Key Productions var tilgjengelig på E3, og vi fikk teste Playstation 4-versjonen...

  • Tekst: Sam Bishop

Boss Key Productions' Lawbreakers kommer fra skaperen bak Gears of War-serien, Cliff Bleszinski, og det har vært under utvikling en god stund nå. Spillet begynner omsider å bli ferdig, og det skal slippes til Playstation 4 og PC i sin endelige form 8. august. På E3-gulvet fikk vi teste Playstation 4-versjonen, og her er inntrykkene fra seansen.

Den eneste tilgjengelige modusen var Blitzball. Som navnet antyder er det et en modus designet som et spill, og målet er å frakte en ballbombe fra midten av kartet til fiendens base. Dette må gjøres innen tiden renner ut, og stiller høye krav til taktikk og samarbeid for å sikre bæreren overlevelse. Vi ble altså satt på prøve der vi søkte etter den rette balansen mellom å skyte seg frem og tenke strategisk.

Dette er en annonse:

Vi fikk teste flere klasser, men favoritten var Aegis-figuren fra klassen Juggernaut. Denne var enklest å mestre, så det ble mest spilling med denne. Juggernaut-klassen kunne lage vegger ut av bakken, noe som lot oss blokkere bestemte veier for fienden. Dessuten hadde den en rimelig dødelig hagle som var effektiv på nært hold. Et annet høydepunkt kom i form av Enforcer-klassen, som hadde en rifle som var effektiv i bruk på både nært og langt hold. Den tredje og siste klassen som er verdt å nevne var Titan. Grunnen til at vi likte denne var ganske enkelt at den hadde et superangrep som gikk ut på å skyte lyn fra fingertuppene.

Lawbreakers

En stor del av Lawbreakers-opplevelsen er å bruke fraværet av tyngdekraft i kamp. Dette lot oss sveve over de krigende spillerne, og det ga et overblikk over hvordan det stod til. Dette minner om ting vi har sett i spill som Call of Duty: Infinite Warfare og visse Halo-kart opp gjennom årene, men her føltes det mer fritt frem og ukontrollert.

All spillingen foregikk på kartet Mammoth, og det bød på et variert design. I midten av kartet, der bomben befant seg, var det ganske åpent, og det meste av fiendeslaktingen foregikk der. Da vi beveget oss nærmere fiendens base, oppdaget vi imidlertid at miljøet var mer preget av korridorer og innendørsområder. Etter hvert som kampen ble flyttet hit endret den også karakter. Det var vanskelig å dominere midten av kartet, men her var det mulig for forsvarende lag å skape flaskehalser for bombebæreren. En kamp i Lawbreakers har altså mye å by på, og det er lett å forestille seg at det vil kreves mye taktikk og strategi for den som vil bli best.

LawbreakersLawbreakers
Dette er en annonse: