Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
forspill
Wolfenstein II: The New Colossus

En første kikk på Wolfenstein II: The New Colossus

Machine Games avslørte endelig deres Wolfenstein II: The New Colossus på E3, og vi fikk teste litt av spillet på messen...

Du som har spilt Wolfenstein: The New Order husker sikkert hvordan det sluttet, og vi kan fortelle så mye som at Wolfenstein II: The New Colossus plukker opp tråden der vi slapp sist. BJ er tilbake for fullt ...på en måte i hvert fall. Demoen vi fikk teste på E3 hadde selvsagt med hovedpersonen, men han satt i en rullestol gjennom hele testpartiet. Det la imidlertid ingen demper på hans evne til å knerte nazister, og det vi fikk teste var ganske så underholdende.

Dette er en annonse:

Selv om vi ikke fikk lov til å finne ut helt hva som skjer i historien, er det avslørt at spillet er lagt til USA på 60-tallet. Tittelen The New Colossus gir kanskje et lite hint, men vi må også si at vi likte arbeidstittelen som var A 1000 Ways to kill Nazis. Du skal igjen ta opp kampen mot det tredje rike, og det vil bli nok av metallkjemper og robothunder. Da de avslørte spillet sa de "Equip an arsenal of badass guns, and unleash new abilities to blast your way through legions of advanced Nazi soldiers, cyborgs, and über soldiers in this definitive first-person shooter," og det hørtes vel ikke så verst ut?

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein II: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein II: The New Colossus er en oppfølger, og det betyr mer av humoren og mekanikkene fra det første spillet. Ettersom BJ satt i rullestol var tempoet litt annerledes, men det var fortsatt mulig å snike seg rundt og ta ut fiendene bakfra - lydløst. Alternativt kan man rulle rett inn i kampens hete, og det var i grunn det vi gikk for.

Stolen sørget for at vi ikke kunne bruke to våpen samtidig, men maskingeværet var likevel effektivt i møte med nazistene. Det føltes som Wolfenstein, og det var det viktigste. Etter hvert som demoen forløp ble BJ dekket av stadig mer blod der han beveget seg lengre og lengre inn i en mystisk nazi-base. Områdene var fulle av detaljer, og lyssettingen var absolutt lekker. Demoen kjørte på en PC, og som forventet ble opplevelsen levert med stabil bildeoppdatering.

Demoen bød ikke på så mye variasjon i forhold til hvilke mekanikker spillet kommer til å inneholde, og det meste handlet om korridorer og skytevåpen. Spillet holder oversikt over hvordan du dreper fiendene dine i et progresjonssystem, og dette spretter opp på skjermen hvis du dreper en nazist på en spesiell måte. Vi fikk ikke lov til å kikke på de ulike evnene man kan låse opp, men inntrykket vi fikk var at det er snakk om en videreutvikling av det første spillet. Der var det som kjent spillestilen din som bestemte hvilke evner du fikk.

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein II: The New ColossusWolfenstein II: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus

Du vil kunne ha et våpen i hver hånd også denne gangen, men det blir opp til deg å velge sammensetningen. Det kan eksempelvis være et maskingevær og en pistol, eller en granatkaster og en bazooka. Denne videreutviklingen åpner for mer variasjon i gameplayet. Oppfølgeren har også inkludert nærkampvåpen, som eksempelvis en øks, og som utvikleren selv sier er det "a lot of things you can do with a hatchet and a Nazi".

I slutten av demoen fikk vi se en filmsekvens som viste at det blir mye fokus på å fortelle en historie også denne gangen, men vi skal ikke røpe hvem vi møtte eller hva som ble sagt. Det lineære aspektet i demoen var dessuten en styrke fremfor en svakhet, og Wolfenstein II: The New Colossus føles enda bedre å spille en forgjengeren. Det er imponerende ifølge undertegnede, og vi venter i spenning på 27. oktober.

Dette er en annonse: