Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
forspill
Super Mario Odyssey

Vi testet Super Mario Odyssey på E3

Super Mario ser ut til å være tilbake i storform med et nytt eventyr til Nintendo Switch. Vi fikk en testrunde på E3, og her er inntrykkene...

  • Tekst: Matthias Holmberg

Overraskelse! Bowser er tilbake. Han har kidnappet Peach, unnsluppet Mushroom Kingdom, og denne gangen har hatt tatt henne med til den andre siden av kloden. Dette krever ny innsats fra rørleggeren vår, og han må ut på en lang reise for å redde henne kongelige høyhet. Super Mario Odyssey tar serien tilbake til den åpne strukturen vi kjenner fra Super Mario 64, altså med mange forskjellige kongeriker å utforske.

Dette er en annonse:

Seks av disse har blitt avslørt, og under vår testrunde med spillet fikk vi lov til å Tosterana. Dette er en liten ørkenby, og innbyggerne ligner på dødninghoder. Spillet pekte oss i riktig retning, men vi kunne ikke dy oss fra å utforske litt. Vi løp, hoppet og rullet rundt i Tosterana på jakt etter skjulte skatter, og der var det folk vi kunne snakke med, butikker vi kunne besøke og vakre utsikter å nyte. Selve utforskingen i spillet var en fryd, og det takket være interessante miljøer og bunnsolid plattforming.

Super Mario Odyssey
Super Mario OdysseySuper Mario OdysseySuper Mario Odyssey

Vi fikk også lov til å sjekke ut New Donk Citys gater, som var en verden fylt med mennesker. Det var veldig rart å se Mario i interaksjon med disse, men i likhet med ørkenbyen var dette også et fantastisk sted å utforske. Her fantes taxier Mario kunne hoppe på, mopeder han kunne kjøre og gatelykter å svinge seg i. Vi så også en haug med referanser til andre Nintendo-titler, som gatene "Cranky Avenue" og "Dixie Street", og med butikker som "Diddy's Mart" var det fristende å anta at Donk City er stedet det første Donkey Kong-spillet er satt til.

Der møtte vi Pauline, som hadde blitt borgermester i New Donk City, og hun ba Mario om hjelp til å samle sammen et jazzband til byfestivalen. Dette var også hovedoppdraget vårt i demoen, og med alle deltagerne på plass kunne vi nytt bandet spille og Pauline synge. Dette var imidlertid ikke det eneste byen hadde på lager.

New Donk City var nemlig veldig stor til å være et Mario-brett, med mange skjulte områder og hemmeligheter vi kunne finne. Grønne rør og andre teleporteringsanordninger sendte oss til lukkede områder, og der var det kamp og plattforming som var hovedfokus. Der måtte vi mestre trippelhopp, vegghopp og rulling for å kunne samle inn de såkalte Power Moons områdene skjulte. De er ikke kritisk viktige for å komme seg videre i spillet, men de fungerer som drivstoff til romskipet Odyssey som Mario bruker til å reise mellom kongerikene.

Super Mario Odyssey
Super Mario OdysseySuper Mario OdysseySuper Mario Odyssey
Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey
Dette er en annonse: