Gamereactor har snakket med Creative Assemblys Mike Simpson, og i løpet av samtalen tok vi blant annet opp hvordan det er å jobbe med Sega og hvordan de går frem når de velger prosjekter.
"Vi har en liste med ting vi vil gjøre, steder i verden som kan passe og ulike epoker som er fornuftige, og deretter diskuterer vi om hvilken rekkefølge vi skal ta prosjektene i. Det kommer til å ta en stund før vi er ferdige med alle prosjektene, men vi har lyst til å lage alle."
På spørsmål om de hadde noen ideer til et Total War-spill i moderne tid, fikk vi et overraskende svar:
"Moderne tid er interessant. Det er egentlig teknologien som setter grensenen. Vi tror det skal gå å lage et spill satt til 1. Verdenskrig, men på den annen side føler vi ikke at den krigen er et godt utgangspunkt for et bra spill."
"2. Verdenskrig er åpenbart mer populær for spillskapere, men med den størrelsesordenen vil nok ikke dagens spillmotor trives. Vi har altså snakket om og lyst til å lage et spill fra nyere tid, men vi vet ennå ikke når det lar seg gjøre."
Les også vår anmeldelse av Total War: Attila.