For noen dager siden fikk vi snakke med Raúl Rubio Munárriz, creative director hos Tequila Works for andre gang (første gang var i forbindelse med Deadlight). Selv om han veide ordene sine nøye (som at "spillet slippes snart"), var han åpen for å snakke om spillets stilart og gameplay.
Studiosjefen forklarte hvordan Rime kombinerer "følelsen av ensomhet og utforskning". Det er ikke noe kampsystem i Rime, men du føler deg sårbar og fremgangen er ikke enkel (som et barn er man ikke klar over farene og vil utforske alt). Gåtene inneholder originale elementer som bruk av lys eller perspektiv.
Rime er en åpen "men også begrenset" verden. Rubio understreker at tårnet vi har sett flere ganger er fra spillets begynnelse, og at de har flere overraskelser på lur til spilleren. Han sier også at dette er spillet for deg som liker utforsking, og at de ikke gjør som Hollywood. Det blir altså ingen monsterslakt å finne i Rime.
Vi jobber for tiden med å oversette hele intervjuet fra Madrid Games Week, og kan tilføye at han snakker om referanser til og inspirasjon fra spill som Sorolla, Ico, Shadow of the Colossus, Jak & Daxter og The Room. Intervjuet kommer i sin helhet veldig snart.