Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
artikler
Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp Guide for kadetter: Strategiske tips og triks

Strategenes håndbok for kommende befal: Alt du trenger å vite for å gå seirende ut av denne store taktiske utfordringen.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Advance Wars og Advance Wars 2: Black Hole Rising var to historiske taktiske kampspill for Game Boy Advance. På den ene siden viste de deg sin vennlige og søte side med sin søte pikselgrafikk, og på den andre siden banket de deg nådeløst opp med sin kampsuite. Samtidig kunne du ikke unngå å bli hekta på de vanedannende spillsystemene deres. Nå har Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp debutert til Nintendo Switch som en penere tittel for dem som ikke ønsker å spille 2000-tallets original, men som fortsatt er ute etter seriens ikoniske, hardtslående utfordringer.

Vi anbefaler alle som har erfaring med strategisjangeren å la spillet stå på Classic vanskelighetsgrad, og for nykommere å starte med Casual. Dette kan endres i løpet av kampanjen, med den forskjellen at Classic gir flere mynter som kan brukes til å kjøpe gjenstander i Hachi's Shop.

Når det er sagt, må du passe på, for uansett hvor mye du skryter av dine strategiske ferdigheter, er du ikke mer enn en kadett foran AI-systemene i denne tittelen. Ett feiltrinn, og i mange oppdrag vil du ende opp med å bli beseiret, så vi i Gamereactor har skrevet denne krigsguiden full av triks, tips og anbefalinger som du vil sette pris på å kjenne til før du starter kampanjene dine, under dem hvis de utgjør for mye av en utfordring, eller hvis du leter etter rang S. La oss begynne.

Jeg skulle ønske jeg hadde blitt fortalt disse Advance Wars tricks før jeg begynte å spille.

Dette er en annonse:
HQ

Å starte en runde på nytt, velsignelsen med denne nyinnspillingen

Akk, jeg kunne ha brukt dette for tjue år siden.... I Re-Boot Camp, hvis du "tabber deg ut" når du flytter en enhet, har det denne gangen en løsning. I gamle dager måtte du overgi deg i Options og prøve oppdraget på nytt, men nå, hvis du innser at du har rotet det til under din egen tur, kan du starte turen på nytt i samme Options, og dette kommer godt med når du gir den siste gjennomgangen før du erklærer "End of turn" og lar fienden utnytte din udugelighet.

Dette kan også brukes til å teste litt, for å se hvordan fienden oppfører seg, og ikke minst for å lære av kartet og de fiendtlige enhetenes posisjon når det er tåkekrig. Vi vet at dette er et litt skittent triks, men du må være smartere enn motstanderen i alt ... og ingen kan være smartere enn en maskin.

Å overgi seg gir en ledetråd (eller flere).

I alle fall vil mange oppdrag gå galt, eller du vil gjøre noen prøvesvinger og ende opp med å bruke Surrender-alternativet. I disse tilfellene (i Campaign, ikke i War Room) legger du merke til at kommandosoldatene og troppene kommenterer nederlaget litt og vanligvis gir noen ekstra råd for å møte oppdraget. Noen ganger er disse anbefalingene veldig gode (og noen ganger veldig enkle). Forresten: de er ikke alltid de samme; hvis du mislykkes igjen, ikke løp forbi dialogen.

Dette er en annonse:

Hold et øye med fiendens OCs kraft- og superkraftmåler.

Hvis fiendens kraftmåler er i ferd med å fylles opp, kan du regne ut at de normalt vil bruke den i neste omgang, med unntak av Maverick, og dermed beregne trekkene dine ut fra hva de vil kunne gjøre. Når det for eksempel gjelder Adder, vil enhetene hans få en ekstra bevegelseskvadrat, så hvis du har plassert bombeflyet ditt i utkanten av rekkevidden til et luftvern, vil kraften nå deg.

Det samme gjelder de som endrer synlighet, angrep eller forsvar, eller de passive effektene de har på hæren din, som snø eller ødeleggende regn. Fiender har også en tendens til å være mer aggressive når de angriper med OC Power. Til slutt må du huske på at når fienden nettopp har brukt kraften sin og den er aktiv, vil ikke handlinger i samme omgang fylle opp baren, så når det er din tur, kan du angripe uten å være redd for at den også skal fylles opp.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

Beregn når du skal bruke OCs Power

I første omgang virker det logisk å bruke OC-kraften i begynnelsen av runden når måleren er full, for eksempel Andy's Mega-Repair eller Kanbei's Moral Force, men i andre tilfeller må du spare den til neste runde, avhengig av situasjonen, eller i samme runde, men etter å ha flyttet noen enheter.

For eksempel gir Eagle's OC Superpower, Lightning Attack, deg muligheten til å flytte enheter som ikke er til fots igjen, en utrolig fordel som du selvsagt bør utnytte når du har handlet på alle disse enhetene i en runde. På samme måte "slipper" Sensei en infanteri- eller mekanisert enhet (hvis det er en Super Power) inn i hver by på sin side, så det er i din interesse å ikke ha noen enheter på toppen av disse bygningene.

Slik hopper du over OC Power-animasjoner

I påvente av en oppdatering som gjør det mulig å hoppe over disse animasjonssekvensene, er det for øyeblikket ingen mulighet til å hoppe over dem (du kan f.eks. hoppe over dialog ved å trykke på Plus under dem), og du må holde ut fiendens spesial hver gang. Vi har testet de ulike animasjonsinnstillingene, men de gjelder bare erobrings- og kampanimasjonene, som i originalen, og utelater OC Power-animasjonene. Hvis du vil prøve dem, trykker du på A i en ledig boks eller Plus hvor som helst og går til Options: Anim. C for å vise bare spillernes kampanimasjoner.

Kombiner for å tjene penger

I tilfelle du ikke visste det, når kombinasjonen av to enheter overskrider maksimumsgrensen på 10 HP, blir resten lagt til midlene dine, noe som kan være nyttig for å tjene penger og få en sterkere enhet ut av basene, havnene eller flyplassene dine.


  • Tips! Ettersom alle infanteri- og mekaniserte enheter som Sensei genererer med sine OC-krefter, vises med 9 HP, kan du, hvis det er byer i nærheten, kombinere flere av dem i par for å tjene mye penger på kort tid.

CPU'en pleier forresten ikke å kombinere så mye... ha dette i bakhodet når du ser at flere av fiendens enheter er utarmet.

Advance Wars 1+2: Re-Boot CampAdvance Wars 1+2: Re-Boot Camp

Hør på ham: Stikk innom Hachi's Shop innimellom.

Hachi er litt av en plage, og etter hvert oppdrag insisterer han på at du skal gå til butikken hans for å bruke de nyopptjente myntene dine. Det har han rett i, for vi brukte noen timer med maksimalt 9 999 mynter, så vi hadde ikke spart mer. Stikk innom med noen timers mellomrom, kjøp OC-er og oppdrag til Battle Room, og spar musikken og galleriene til sist.

Jagerflyet tar opp plass

Når du begynner å bruke luftenheter, må du huske at de ikke er på to plan, men opptar de samme rutene som land- eller sjøenheter. Hvis det ikke er noe luftvern, jagerfly eller missiler innen rekkevidde, kan dette være nyttig for noe så enkelt som å beskytte bakkeenheter med jagerfly eller bombefly. Husk bare at helikoptre kan angripes nedenfra ...

Artilleri-trikset

CPU-en har en litt merkelig oppførsel med artilleri som du kan dra nytte av. Hvis du blokkerer en slik enhet ved en flaskehals (f.eks. en bro), kan du plassere infanteri foran den, og den vil ikke bevege seg. Enheten din vil være utenfor rekkevidde, og CPU-en vil bare stå der og ikke trekke seg tilbake for å gi plass til de andre enhetene sine, selv om den tar skade når du vil gjøre det. Hvis du tar for mye skade på den, vil den bestemme seg for å gå tilbake for å reparere, men i mellomtiden kan den være svært nyttig for å stanse fienden billig og uten skade.

Advance Wars 1+2: Re-Boot CampAdvance Wars 1+2: Re-Boot Camp

The AI's obsession with APC

Hvis CPU-en ser en APC (Armoured Transport Carrier), vil den definitivt gå etter den. Den er besatt og kan ikke la være. Den prioriterer disse enhetene som frakter ressurser og kan frakte infanteri og mekaniserte enheter, selv foran mer åpenbare mål. Bruk denne kunnskapen til din fordel, og vurder til og med noen ganger å plassere en APC som kanonføde: De er tøffe og tåler flere angrep i byer og skoger.

Særegenheter ved infanteri-AI-en

På samme måte vil CPU-fotsoldatene velge å erobre byer de har på veien... selv om hovedkvarteret ditt er svært nær og ubeskyttet! Ikke vær redd for å la det bli med det, for de har for vane å underholde seg selv underveis.

Slik låser du opp vanskelighetsgraden Utfordringskampanje

Hachi selger den til deg for 1 mynt... men så sier han at han tuller og gir deg den gratis. Challenge Campaign vil vises som en ny lagringsfil med eget spor, prosentandel og spilletid, så du kan ikke bytte mellom nivåene slik du gjorde med Classic og Casual.

Relaterte tekster

0
Advance Wars 1+2: Re-Boot CampScore

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

ANMELDELSE. Skrevet av Ingar Takanobu Hauge

En klassisk Nintendo-serie er tilbake for å gjenerobre gamle fans og rekruttere et nytt publikum. Kjernen er fortsatt bunnsolid, men innpakningen er det verre med.



Loading next content