Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski

Olsenbanden Jr. - Vikingenes Fotspor

Olsenbanden Jr. - Vikingenes Fotspor

Har du hørt om Olsenbanden Jr? Regner nok med det ja! Nå er de tilbake i et nytt eventyr hvor du som spiller blir satt ovenfor masse spenning og her gjelder det å bruke hue. Vi har Spilt Olsenbanden Jr. - Vikingenes Fotspor!

TwitterReddit

Helt siden Olsenbanden Jr. ble presentert for oss i 2001 som julekalender på TV2, har vi nå blitt fascinert over disse tre guttene Egon, Benny og den lille nervøse Kjell. Vi må heller ikke glemme den yndige og søte Valborg som er helt på tuppa etter Kjell. Ordene som alltid går igjen fra serien er "jeg har en plan", eller "helmaks Egon" og "skal vi ikke heller". I 2003 kom kinofilmen "Olsenbanden går under vann" og i 2004 kom "Olsenbanden på rocker’n som også ble den mest besøkte norske filmen med mer enn 405 000 besøkende.

Nå får vi altså oppleve et nytt eventyr på PC og denne gangen har spillet fått tittelen Olsenbanden Jr. - I Vikingenes fotspor. Spillet er faktisk basert på en helt ny historie. Det første som slo meg var utvikleren. Her er det nok en gang Art Plant som er på ferde igjen og med kvalitetsspillene Jul i Blåfjell, Månetoppen, Jul i Skomakergata, Kaptein Sabeltann og Stallens Hemmelighet i kofferten, er jeg sikker på at også dette spillet kommer til å bli en underholdende opplevelse for både meg og datteren min.

I dette spillet blir Olsenbanden involvert i en historie med røtter tilbake til den tiden vikingene herjet landet rundt med brutale overgrep mot befolkningen. En gruppe kriminelle kidnapper en historielærer og som selvfølgelig er vikingekspert. Kidnappingen viser seg å være en skummel plan for å få historielæreren til å vise dem hvor den gamle vikinggraven befinner seg. Olsenbanden kontakter da sin gamle historielærer for å få hjelp til å unngå at kidnapperne klarer å finne graven og skade den. Etter hvert som historien går fremover, utspiller mer og mer av handlingen i Oslo. Her må du på best mulig måte unngå Biffenbanden og sørge for at mysteriet til Vikinggraven beholdes. I perioder er det veldig spennende om Olsenbanden blir oppdaget og det hender at du nesten må hyle på grunn av all spenningen. Jo lengre frem i spillet du kommer, jo mer spennende blir det og barnet vil garantert kose seg godt for når jeg sier spennende, så er det ikke på langt nær skummelt. Med et godt overblikk over hva som finnes på skjermen, klarer du på en enkel måte å sette deg inn i tingenes tilstand og Olsenbanden følger pent og pyntelig det du gjennomfører av krumspring på PC’en.

Det grafiske i spillet er bra med massevis av detaljer og du ser godt hvem som er hvem av Egon, Benny eller Kjell. Animasjonene er gode. Lyden er på norsk og du finner stemmene til de riktige skuespillerne som igjen gjenspeiler spillets stemning veldig bra. Gameplayet er kanskje litt vanskelig, spesielt til de litt yngre og det kan nok tenkes at du må tilbringe litt mer tid i lag med poden når spillet startes for første gang, men etter hvert lærer de og du vil fort finne ut at dette ikke er noe problem. Min datter som er syv år hadde litt småproblemer med et par ting, men stort sett gikk det hele veldig smertefritt for seg. Alt styres med musen og piltastene. Holdbarheten i spillet er også noe av det beste jeg har sett i barnespill og du bruker en god stund på å runde spillet. Jeg for min del regnet ut at min datter brukte bortimot 12 timer på å gjennomføre det og i barnespillenes verden er dette meget bra. Men klart, hun hadde litt småproblemer og dette brukte hun litt lengre tid på. Når barnet har gjennomgått spillet, er det ikke noe problem å gjennomføre det igjen, for med all den spenningen du finner i spillet ivrer barnet etter å få spille det igjen og da vil det garantert klare tingene selv uten noen innblanding fra oss voksne.

Med alt dette, så kan jeg nok en gang gratulere Art Plant for nok et godt spill og min datter er nå blitt veldig forelsket i disse søte små herrene i Olsenbanden, Egon, Benny og Kjell og nå går vi og gleder oss stort til den neste filmen som kommer nå på nyåret. Den heter Olsenbanden på Sirkus. Hvis du skal kjøpe et barnespill til din lille pode, så vurder for guds skyld dette, for jeg er totalt ydmyk for den jobben Art Plant har gjort her. Så nå kan jeg ikke annet enn å glede meg til neste spill denne gjengen kommer med.

Two thumbs up!

Olsenbanden Jr. - Vikingenes Fotspor
Olsenbanden Jr. - Vikingenes Fotspor