Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski

Josefine på Skoletur

Josefine på Skoletur

Josefine er tilbake bedre enn noensinne og Silje på åtte år er begeistret over spillet. Undertegnede er også enig og liker spillet veldig godt.

• Tekst: Børge Fjeld

TwitterRedditGoogle-Plus

Josefine er en kjent liten kanin og veldig populær her i huset. Spesielt min datter på åtte år er i ekstase hver gang det kommer ut et nytt Josefine-spill. Ingen unntak denne gangen heller og med Josefine på Skoletur fikk datteren min nok en runde med god underholdning foran PC’en mens undertegnede fikk sett at spillserien fortsatt holder koken.

Som vanlig er det Pinjata som utvikler og distribuerer Josefine-spillene og det har de gjort med glans siden tidenes morgen. Gjennom sine spill har de gledet mange, både store og små. Vi har blitt glad i den lille gule kaninen og vennene hennes. Vi har vært med på mange spennende spill opp i gjennom årenes løp og det siste skuddet på stammen er Josefine på Skoletur. Gleden var stor da spillet landet pent og pyntelig i min store postkasse. Datteren min var i skyene og ville legge inn spillet med det samme. Vi gjorde det og fant fort ut at dette var et kvalitetsprodukt fra Pinjata. Det er to spill i mine øyne som utmerker spesielt som veldig bra Josefine-spill og det er Josefine og Gulrotparken samt Josefine og Dinosaurene. Nå må jeg nok plusse på dette spillet i denne samlingen.

Hva er så årsaken til av både jeg og datteren min liker Josefine på Skoletur? Jo, nå skal du høre. For det første har spillet ufattelig mange oppgaver og man bruker lang tid på å gjennomføre de. For det andre finner du en stor variasjon. Da tenker jeg spesielt på alle dyrene i spillet som trenger din hjelp. Her treffer du Sjøormen, Elgen, Grevlingen, Gaupemammaen, Skunken, Beveren, Musemor og en haug av andre dyr. I tillegg må du ut på oppdrag og her må du gjennomføre blant annet ett dykkerspill, du må bygge en trehytte, legge til rette for at gaupebarna får bade, hjelpe bjørnen over ei elv fullt av stokker og delta i en dansekonkurranse. Alt dette gjør spillet til en artig lek med PC’en.

Det grafiske i spillet er som før, verken bedre eller dårligere, men er akkurat slik barna vil ha det. Alle stemmer er på norsk og musikken er enkel med låter som fort setter seg i hjernebarken og fører til at man begynner å nynne på de etter kort tid. Alt styres med musen og dette gjør at barna fort lærer seg bevegelsene og utførerer oppdragene på beste måte. Veldig mange oppgaver sørger for at spillet har god holdbarhet, og som igjen gir deg valuta for pengene.

Alt i alt er Josefine på Skoletur et godt kjøp og noe jeg uten tvil kan anbefale alle foreldre, besteforeldre og barn. For spillet er bra og tar vare på de minste på best mulig måte og sørger for en underholdende og lærerik tid fremfor PC’en. Nok en gang må jeg ta av meg hatten for Pinjata og gratulere de med godt gjennomført spill. Ønsker du å tilbringe mer tid i lag med Josefine, kan du gå inn på www.pinjata.no og lese mer om Josefine, samt prøve flere småspill.

Josefine på Skoletur
8 / 10
+