Norsk
Gamereactor
anmeldelser
Heroes of Ruin

Heroes of Ruin

N-Space er ute med deres største prosjekt noensinne. Martin har kastet seg ut i Heroes of Ruin med både venner og ukjente...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Hittil har de nesten bare vært nødt til lage kjedelige håndholdte versjoner av spill som Call of Duty til Nintendo DS. Deres storsatsning Heroes of Ruin er et actionrollespill med sitt hovedfokus på samarbeid.

Som i de fleste rollespill starter du med å velge en figur. Du har fire klasser å velge mellom: Vincicator, Gunslinger, Alchitect og Savage. Alle med sine sterke og svake sider. Jeg tok det åpenbare valget, og ble en Vincicator. En fryktløse leopard (?) på to bein. Jeg ga han blått hår, slik at han var klar for å drepe eller skremme diverse monstre.

Heroes of Ruin
Øy, trær skal ikke få lov til å gå!

Etter at du har valgt din egen figur bærer det ut i spillverdenen. Du har fire forskjellige moduser du kan velge mellom. Solospill, lokalspill, på nett med venner og på nett med tilfeldige personer. Ingen av disse har noen store forskjeller utenom hvem du spiller med, og vanskelighetsgraden.

Dette er en annonse:

Men herregud. Det er én ting alle kommer til å legge merke til når man spiller Heroes of Ruin - den forferdelige hakkingen i spillet når det er flere enn fire personer på skjermen. Da blir det nesten umulig å få med seg hva som skjer, og gjør det hele nesten uspillbart. Dette er ganske vesentlig hvis du spiller med tre andre. Møter du monstre, og det vil du, så kommer det til å hakke.

Tilbake til selve spillet. Heroes of Ruin går ut på å utforske forskjellige grotter etter at du har akseptert oppdrag på hovedøya Nexus. Grottene tar rundt en halvtime å bli helt ferdig med. Det er en helt perfekt lengde siden dette er et håndholdt spill. Du kan spille ferdig en grotte og legge det fra deg, uten å gå lei.

Heroes of Ruin
Pew! Pew!

Jeg valgte å prøve nettdelen med tilfeldige personer. Du kan enten bli med noen andre, eller så kan du lage ditt eget spill. Blir du med noen andre kan du risikere å møte monstre som er altfor sterke for deg. Lager du ditt eget spill vil du møte monstre på ditt nivå. Begge delene fungerer fint, og det er veldig moro å spille med andre. Alt flyter fint og folk kan komme og gå som de selv ønsker.

Dette er en annonse:

Heroes of Ruin har et enkelt gameplay, men blir bare mer avansert jo lengre man kommer i spillet. Taktikk er uunnværlig for å overleve, spesielt om du spiller alene. Det hjelper ikke å bare trykke vilt. Du mister fort liv, og er du ikke forsiktig så vil du dø mye. Derfor er det greit å ha flere med deg på laget, slik at en kan fokusere på helbrede resten.

Grafikken er ikke det beste jeg har sett av 3DS-spill, men det fungerer helt fint. Til tider er det pent, mens andre ganger er det bare forferdelig å se på. Det virker litt som det hele har blitt litt forhastet, og det er ingenting som tyder på at den siste finpussen noen gang ble gjennomført.

Heroes of Ruin
La det bli lys!

Heroes of Ruin byr mye underholdning. Jeg har klokket inn ti timer nå, men enda ikke blitt ferdig helt med det. Og det er ti gode timer, så lenge det ikke hakker for mye.

Lyden og musikken i spillet passer stemningen bra. Den er mystisk og lydene fra monstrene er skumle til tider. Utenom det er ikke musikken noe å hoppe i taket for.

Heroes of Ruin er et godt spill som blir ødelagt av den forferdelige hakkingen. Det er synd, veldig synd. Det er så mye potensiale her som blir ødelagt på grunn av det. Gameplay, nettdelen og grottene er alt bra, men det hjelper dessverre ikke mye.

06 Gamereactor Norge
6 / 10
+
Perfekt lengde på grottene, godt gameplay, god nettdel.
-
Varierende grafikk, ekstremt hakkete til tider
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Relaterte tekster

1
Heroes of RuinScore

Heroes of Ruin

ANMELDELSE. Skrevet av Martin Andresen

N-Space er ute med deres største prosjekt noensinne. Martin har kastet seg ut i Heroes of Ruin med både venner og ukjente...



Loading next content