Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國

Family Party: 30 Great Games Obstacle Arcade

Kan et spill med navnet Family Party: 30 Great Games Obstacle Arcade virkelig holde det tittelen lover, eller er dette for godt til å være sant? Ingar har tatt utfordringen...

TwitterRedditGoogle-Plus

Det skjer hele tiden: Noen kreative sjeler finner ut at «Hei, dataspill selger. La oss hoppe på bølgen, røske sammen noen nuller og entall og tjene noen lettjente gryn.» Dermed setter de sammen et spill fullstendig blottet for sjel, pakker det inn i et spillcover som ikke gang forsøker å skjule den latterlige kvaliteten, og prøver å loppe stakkars uvitende og lettlurte foreldre for deres hardt inntjente penger. Legger man på toppen av det hele lanseringen av spillet parallelt med lanseringen av en ny konsoll, er seieren så godt som sikret.

Kjære utviklere, det er på tide at dere skjelver. Jeg har nemlig avslørt dere. Ikke at dere var spesielt vanskelige å avsløre, men likevel...

Family Party: 30 Great Games Obstacle Arcade er det nyeste tilskuddet til Family Party-serien, en serie som ikke akkurat ringer noen bjeller i min hukommelse. Og etter å ha spilt Wii U-tilskuddet, skulle jeg ønske at det kunne forbli sånn. Men slik er det: Noen av oss her i verden må lide for å spare dere andre uskyldige for lidelser (takknemlighetsmailer mottas med takk).

Selv med tre målmenn er det forbausende lett å score mål. Kan det ha noe med det elendige kontrolloppsettet til målvaktene å gjøre?

Opplegget er temmelig enkelt: Man tar et tredvetalls småspill, stapper dem inn i ett og samme spill, og lar opptil fire spillere konkurrere mot hverandre. Opplegget fungerer som kjent relativt bra i Wii Sports Resort, Mario Party-serien og Nintendo Land. Men dersom du kjøper dette spillet i håp om å få noe av det samme, da er du enten lettlurt, uvitende eller hevnlysten mot den stakkar du gir spillet til.

Til tross for den forlokkende tittelen er det ingen av spillene som kan karakteriseres som Great. I beste fall finner man noen som er middelmådig underholdende i ett minutt, men selv med fire spillere blir dette aldri bedre enn middelmådig. Til det er grafikken for horribel, bakgrunnsmusikken fullstendig blottet for sjel og kreativitet, spillene altfor enkle og spillets hovedmaskot noe så inn i granskauen irriterende. Min eneste skadefro trøst med tanke på de stakkars barna som må spille dette spillet, er at foreldrene sannsynligvis får lide med ved å måtte høre på den fæle musikken og stemmene i spillet.

Magasinet

More

Juridisk info