Dark Souls III

Dark Souls III: The Ringed City

Den andre og siste utvidelsen til Dark Souls III gjør opp for manglene i Ashes of Ariandel og gir oss et verdig avskjed med spillet, og muligens hele serien...

Etter jeg fullførte Ashes of Arandiel satt jeg igjen med blandede følelser. Ja, det var så absolutt Dark Souls. Utfordrende, frustrerende og tidvis gøy, men det var også forferdelig kort. Heldigvis sparte jeg det til jeg hadde fått klørne i utvidelse nummer 2, The Ringed City. Om jeg ikke hadde gjort det ville jeg sittet med en tom følelse ved slutten av utvidelsen. Da jeg endelig var blitt skikkelig varm i trøya var det over, dog med en spektakulær bosskamp til slutt.

Dark Souls IIIDark Souls III

The Ringed City fortsetter historien Ashes of Arandiel startet og tar oss denne gangen gjennom 2 store soner med varierte områder og omgivelser. Tro til Soulsborne er omgivelsene atter en gang spektakulære og ga spillet den arketypiske atmosfæren serien er kjent for. Faktisk så ser The Ringed City betydelig penere ut enn hovedspillet. Det er vanskelig å si om dette kun er grunnet design på omgivelsene eller om det er gjort grafikkforbedringer, men du kommer ikke til å høre meg klage. Det er dog noen ganske stygge fall i bildeoppdateringen til tider, og gjerne på steder der det passer ganske dårlig.

Som alltid er det en historie som blir fortalt, om enn ganske vagt. Kun de aller groveste trekkene av den blir fortalt via cutscenes og spillfigurer du kan snakke med her og der. Resten blir fortalt gjennom beskrivelsene på våpen, rustninger og andre gjenstander, samt i sonenes design og arkitektur og lignende. Det er også ganske mye hinting til tidligere spill i serien i form av personer man møter og gjenstander man finner. Det aller meste av historien er også, som tidligere, åpent for tolkning. Alt er hakket vagere enn vagt, men samtidig veldig bra fortalt. Jeg antar at bare fans av Soulsborne virkelig forstår hva jeg mente der. Nok en grunn til å prøve om du ennå ikke har våget.

Dark Souls IIIDark Souls III
Dark Souls III
Dark Souls III