Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands /

Oh My Godheads

Oh My Godheads

Oh My Godheads har gretne guder, spennende verdener og pingviner med flosshatt og monokkel. Men holder det i lengden?

Oh My Godheads er et intenst og frenetisk Capture the Flag-spill for 1-4 spillere utviklet av Titutitech. Spillet har vært tilgjengelig i early access på Steam siden april, men tar nå steget til konsoll. Det kommer til PS4, Xbox One og offisielt til PC den 5. desember.

Spillet går kort fortalt ut på at man skal fange et gudehode og plassere det på en pidestall og på den måten score poeng. Det laget som har flest poeng på slutten av kampen vinner, så klart. Men man må gjøre dette før man blir knertet av det andre laget og før gudehodet slår seg vrang og ikke vil være med på leken mer. Jada, gudehodene har så klart sin egen vilje, og kan finne på å forhindre deg i å score poeng skulle de føle for det. Det finnes ti forskjellige gudehoder fra syv forskjellige mytologier (blant annet norrøn og egyptisk), og alle har sin egen personlighet. Og sine egne angrep. Et hode eksploderer kanskje hvis du holder det for lenge. Et annet hodet fryser deg til is med ujevne mellomrom. Et tredje er så tungt at du er nødt til å rulle det, fremfor å bære det. Du skjønner tegninga.

Oh My GodheadsOh My GodheadsOh My Godheads

Spillet har fire forskjellige moduser - Capture the Head, King of the Head, Headhunters og Last Man Standing. I Capture the Head skal laget ens, merkelig nok, fange et gudehode og plassere det på en pidestall. I King of the Head er det alle mot alle, og da gjelds det egentlig bare å holde fast i et hode så lenge som mulig - og bare håpe og be om at man ikke har fått det hodet som eksploderer hvis man holder det for lenge. I Headhunters er det også mot alle og her gjelder det å knerte så mange av de andre som mulig og score poeng. I Last Man Standing trenger du teknisk sett ikke knerte noen av de andre, du trenger bare å være den som overlever lengst.

Spillet kan også skilte med en rekke forskjellige brett fra forskjellige steder - alt fra en foss i Japan, til en vulkan i Italia til en avsidesliggende øy i Stillehavet. Alle brettene kommer med sine egne terreng, og sine helt egne utfordringer. Blant annet rullende kampesteiner, elektriske felt eller at man rett og slett må klatre opp til pidestallen man skal plassere hodet på. Det høres kanskje ikke så utfordrende ut, men tro meg, det er det. I tillegg kan man spille som åtte forskjellige figurer, blant annet en pingvin med flosshatt.

Visuelt sett er spillet veldig sjarmerende, med 'low-poly" omgivelser og figurer, mye friske fine farger og koselig musikk. Innpakningen er riktig så lekker, og spillet har alt som trengs for å gi spillerene noen timer med tullete og morsom underholdning.

Oh My Godheads
Oh My Godheads
Oh My Godheads