Gang Beasts

Gang Beasts

Det har lenge vært tilgjengelig for PC-brukere på Early Access. Nå får endelig PlayStation-brukere også muligheten til å kaste vennene sine i flammer og kverner!

TwitterReddit

Bare så det er sagt, Gang Beasts er ikke et spill man spiller alene. Det er derimot et av de aller beste partyspillene undertegnede har prøvd på lange tider.

Jeg har tilbragt mye tid med å se video av Gang Beasts på diverse streamingsider, og har lengtet etter muligheten til å prøve det selv. Dette har til nå ikke vært mulig da jeg ikke har en PC tilgjengelig til dette. Gleden var derfor stor da det endelig ble klart at Gang Beasts også skulle komme til PlayStation. Nå skulle jeg få kaste vennene mine rundt omkring samtidig som vi alle var geléklumper. Ja, eller bli kasta rundt omkring som vel er det mest korrekte etter å ha sett fasiten.

Gang BeastsGang BeastsGang Beasts

For de som ikke helt vet hva Gang Beasts er så er det rimelig enkelt. Man styrer hver sin geléklump som ikke akkurat har strålende balanse og kontroll på armer og bein, og hovedmålet er å bruke alle midler for å få overvunnet motstanderne. Dette gjøres i fire forskjellige spillmodus; Melee (alle-mot-alle), Gang (gruppe-mot-gruppe), Waves eller fotball. Med unntak av sistnevnte så er poenget å kaste sine motstandere over gjerder, inn i togskinner, ut fra heiser eller av lastebiler. Det høres kanskje enkelt ut, men det er det på langt nær.

Å kontrollere min egen geléklump er én ting. En helt annen er å gjøre det på en måte som er effektiv nok til å ta hånd om de andre rundt meg. Det har ikke skjedd få ganger at jeg har endt opp med å kaste meg selv inn i et flammehav fremfor motstanderen, og det er akkurat det som er så underholdende med dette spillet. Dog spillet er ikke fritt for småbugs som til tider kan være frustrerende, men så lenge jeg klarer å se forbi disse elementene har jeg mye moro i vente.

Gang BeastsGang BeastsGang Beasts
Gang BeastsGang BeastsGang Beasts
Gang BeastsGang Beasts