Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski

Lego DC Super-Villains

Lego DC Super-Villains

TT Games leverer varene med et solid Lego-spill som endelig fokuserer på den onde siden av DC-universet. Ayub tok turen til skurkeuniverset og hadde ikke lyst til å dra derfra igjen.

TwitterReddit

Lego DC Super-Villains er TT Games nyeste spill i Lego-serien, og som dere alle vet, så finnes det utrolig mange minneverdige Lego-spill, som blant annet Lego Batman-trilogien Lego Star Wars og Lego The Incredibles (som du kan lese en anmeldelse av her). Jeg ble igjen kastet ut i det enorme Lego-universet, men denne gangen stod det DC-universet på reisebilletten min . Etter å ha tilbrakt noen timer med skurkene i Lego DC Super-Villains, endte jeg opp med å ha det så gøy at jeg nesten ikke ville reise hjem igjen.

Lego DC Super-Villains
Greit å få nyte utsikten i blant.

Kort fortalt handler spillet om at en ny gruppe 'superhelter' inntar jorden, kalt "Justice Syndicate". Ingen, hverken de gode eller onde fra den originale DC-universet skjønner hvem gjengen er, og synes at det er veldig rart at de utsendemessig ser identiske med dem. Justice League skjønner raskt at at Justice Syndicate egentlig er onde kloner, som på mirakuløst vis klarer å lure den (dumme) befolkningen til å tro at de er snille.

Ikke nok med det så klarer Justice Syndicate også å lure folket til å tro at Justice League er de virkelige onde her, med falske historier om tyveri, osv. Etter å ha blitt lei av alle de unødvendige og løgnaktige anklagene, ender Justice League-gjengen opp med å samarbeide med de originale onde figurene fra DC-universet, som blant annet Joker, Deathstroke, Lex Luthor og Black Manta, for å få stoppet Justice Syndicate en gang for alle. Dessverre viser det seg at det er noe enda større og farligere på lur.

Lego DC Super-Villains
BROOM BROOM! La meg kjøre i min Go-kart i ro og fred!

Som med alle andre Lego-spill kan du bygge din unike Lego-figur på (nesten) uendelig antall forskjellige måter. Lego DC Super-Villains byr på et hav av muligheter i verktøykassa, og du vil mest sannsynligvis finne noe som vil passe til figuren din. Selv brukte jeg godt over en halv times tid på å kun bygge min egen figur. For det var så mange morsomme kombinasjone! For eksempel kunne jeg lage en Lego-figur som så helt råtøff ut med macho-bart og det hele, men som hadde stemmen til ei lita jente. Angret jeg på noen av valgene, hadde jeg muligheten til å endre på figuren når som helst.

Generelt handler det om å ha det gøy, noe TT Games på utmerket vis har klart å fått til her. Sammenlignet med tidligere Lego-spill jeg har prøvd som bl.a. Lego Indiana Jones, Lego Batman, Lego Star Wars og Lego The Incredibles, kan jeg trygt meddele at Lego DC Super-Villains uten tvil er det nye favoritt Lego-spillet mitt. Innholdsmessig er det så mye man kan gjøre ved siden av hovedhistorien, at jeg garantert kommer til å bruke utallige timer på å oppnå 100% 'completionist' - som man sier på gode gamle spillspråket. Hemmeligheter, skjulte områder og ikke minst gjenspillingsverdien er noe av det spillet briljerer mest med, som f.eks. er du nødt til å komme tilbake til alle banene ved en senere anledning, enten fordi at det var hemmeligheter som ikke var mulig å løses der og da, eller fordi jeg manglet en spesifikk type superevne.

Jeg vil også nevne det store universet du kan utforske, enten alene eller med en venn på delt skjerm. Generelt finnes det mange spill per i dag som dessverre har store, tomme områder som kun byr på fabelaktig utsikt, men dette spillet er ikke et av dem. Her har TT Games klart å dytte inn all slags undeholdende innhold, i hvert eneste hjørne av universet. Et eksempel på dette er da jeg, ved å styre Lex Luthor, fikk muligheten til å fly opp i luften, og fikk se en god del områder som jeg aldri hadde sett eller tenkt over før. I tillegg finnes det mange ulike mini-spill som kappløp med bil eller riding på alligatorer, samt noen obligatoriske minispill som uansett må utføres ved å spille historiedelen. Ellers hender det at man møter på figurer som trenger hjelp med forskjellige ting.

Lego DC Super-Villains
Episk Lego-figur med en episk introscene
Lego DC Super-Villains