Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
anmeldelser
Dark Souls: Remastered

Dark Souls: Remastered til Switch

Silje har igjen begitt seg ut i Dark Souls sin utilgivelige og brutale verden. Denne gangen har hun prøvde å holde seg i live på T-bane, trikk og tog. Hvordan har det gått?


Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men vi får endelig spille Dark Souls på en Nintendo-konsoll - til og med i håndholdt format! Tidligere i år fikk vi Dark Souls: Remastered på PS4, Xbox One og PC, og nå er det endelig klart til Nintendo Switch.
Hva jeg syntes om PS4-versjonen kan du se her.

Dark Souls: Remastered

Det er åpenbart at Switch-versjonen ikke ser like pen ut som PS4 og Xbox One-versjonene, men det ser likevel aldeles nydelig ut. Kort oppsummert: Litt styggere enn de nyeste versjonene, men fortsatt ganske mye penere enn de vi fikk på PS3 og Xbox 360.

Spillet yter bra og kjører i 1080p - 30 fps på TVn og 720p - 30 fps i håndholdt-modus.
Det første jeg gjorde da jeg fikk kloa i spillet, var å sørge for at jeg startet med Master Key slik at jeg kunne nå Blighttown så fort som mulig. Fordi det virker som om det eneste folk ønsker å vite, er om det er fps-drop-bonanza her, eller om det faktisk er spillbart. Og jeg kan med glede fortelle dere at det kjører like fantastisk i Blighttown, som det gjør overalt ellers - selv i håndholdt-modus!

Dark Souls: Remastered

Kontrollene føles tighte, og er like gode og presise som de alltid har vært. Det er fullt mulig å justere hvilke knapper som gjør hva, så her går det an å være skikkelig gæren om man ønsker det. Du trenger ikke å selge en nyre for å skaffe en Pro Controller til dette spillet - jeg spilte like bra med Joy-Cons som jeg gjorde med Pro Controlleren. Den eneste ulempen da er batteritiden, hvis man spiller lenge.

Jeg opplevde i noen tilfeller at det var noe merkelig input-lag, f.eks at figuren min rullet av gårde et par sekunder etter at jeg trykket på dodge, eller at jeg stupte unna etter at jeg har dødd og gjenoppstått. Men dette er ikke ukjent for Dark Souls, og det har skjedd med de fleste en eller annen gang. Det skal visstnok være HD-rumble her, men det føles bare som en helt alminnelig rumble, så jeg skjønte ikke helt hva de prøvde å få fram der. Det var ikke noe nytt og spesielt ved det.

Dark Souls: RemasteredDark Souls: RemasteredDark Souls: RemasteredDark Souls: Remastered

En stor utfordring i Souls-spillene, er at man ikke har mulighet til å sette spillet på pause. Da tenkte jeg, er det ikke forferdelig dumt å sitte på toget eller liknende mens man spiller Dark Souls? Blir jeg nødt til å sitte på helt til Moss bare fordi jeg er midt i en bosskamp?
Nei! Jeg fant nemlig raskt ut at jeg bare kunne sette konsollen i sleep-mode, som tvang spillet til å ta en liten kaffepause, slik at jeg fikk muligheten til å gå av toget der jeg faktisk skulle. Denne lille life-hacken fungerer smertefritt, og jeg har enda ikke fått noen feilmeldinger.

Noe jeg absolutt må pirke på her, er lyden. Det føles som om jeg sitter med en glassbolle over hodet eller noe når jeg hører lyden i spillet. Nå er ikke jeg lydteknikker, men jeg tror det riktige ordet her er, komprimert. Lyden virker veldig komprimert både når jeg spiller på TV-en og i håndholdt-modus. Folk la merke til dette under nettverkstesten av spillet, og konkluderte med at dette bare var for å holde filstørrelsene mindre, men det er tydelig at dette ikke er tilfellet. Eller så er det jeg som gror poteter i ørene.

Det er ikke så mye nytt her, men de som er skikkelig dedikerte Dark Souls-fans kommer kanskje til å sikle på den nye Solaire of Astora-Amiiboen.
Men det eneste denne gjør, er å få figuren din til å utføre den velkjente Praise the Sun-bevegelsen. Og så klart, den ser sikkert veldig kul ut i hylla.

Alt i alt, synes jeg at Dark Souls og Nintendo Switch er en utmerket kombinasjon. Endelig har jeg muligheten til å dra med meg denne galskapen hvor enn jeg vil, og dele den med andre. Fordi dette er en spillopplevelse som bør deles. PRAISE THE SUN!

Dark Souls: Remastered
09 Gamereactor Norge
9 / 10
+
Endelig portabelt! Kjører stabilt. Fortsatt Dark Souls.
-
Lyden, litt input-lag.
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene