i
goty goty
Les omtalen

Super Mario Galaxy 2

Vi trodde vi hadde sett det beste fra rørleggerens magiske univers med Super Mario Galaxy, men de ordene måtte vi pent bite i oss etter den fantastiske reisen vi fikk i oppfølgeren. Vi klarte så vidt å holde føttene på bakken da vi hørte den velkjente, nydelige musikken strømme ut av høyttalerne - Mario var tilbake, og han hadde ingen planer om å forlate oss med det første. Nintendo tok det vi alltid har kjent og elsket med rørleggeren og forbedret det, og kom komplett med et dusin av referanser for oss som har kjent storsjarmøren siden hans tidligere dager. Playstation 3 og Xbox 360 kan bare sitte der med HD-oppløsningen sin, for et slikt eventyr har ikke vært innom disse konsollene på lenge. Super Mario Galaxy 2 formelig skjenket oss med bedre brettdesign og flere krumspring. Blant de gjeveste var tospillerdelen, som lot oss spille gjennom italienerens galaktiske rundtur med Yoshi. Men det stoppet ikke der. Nintendos fabelaktige oppfølger tok konseptet fra forgjengeren og løftet det bokstavelig talt til himmelske høyder. Nye funksjoner dukket opp med imponerende hastighet, og sørget for at vi nådde helsemessig farlige tilstander før vi forlot sofaen. I likhet med forgjengerens biekostyme økte muldvarpdrakten (og borret) spillbarheten noe enormt. Mens bieplagget lot oss fly i sin tid fikk vi lage nye plattformer med muldvarpkostymet. Morsomst var imidlertid integrasjonen av borret, som var et konsept de ikke utnyttet seg så mye av i første omgang. Det finpusset de til briljans i Super Mario Galaxy 2, som lot oss saumfare hver eneste lille flekk av de strålende planetene ved borring i alle kriker og kroker. Nintendo gikk som kjent av med seieren for årets beste spill da Super Mario Galaxy kom, og vi hadde ingen tro på at oppfølgeren ville bli like makeløs. Men selv den beste kan ta feil, og med oppfølgeren beviste Nintendo at de fremdeles har kreativitet og mangfold få andre utgivere kan måle seg med. Touché, Nintendo. Touché.

Stem på ditt favorittspill >>