Norsk
Gamereactor
artikler

Årets teknikk (Årets spill 2017)

Det er på tide å oppsummere 2017, og dette har vi i Gamereactor gjort ved å kåre de beste spillene i ti kategorier før vi kårer selveste Årets Spill!

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ
Årets teknikk (Årets spill 2017)

Vi begynner rett og slett med de tre spillene som har imponert oss mest på det tekniske planet i løpet av året.

Årets teknikk (Årets spill 2017)

Årets teknikk #3: The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Breath of the Wild kunne likesågodt hatt undertittelen "I didn't know you could do that". Det føles som om vi finner noe nytt hver gang vi spiller det, fra å surfe på skjoldet ned et snødekt fjell, til at vi oppdaget at man kan slenge seg på hesten som Zorro ved å løpe mot den og hoppe etter du har kalt på den. Åh, visste du at du kan fryse mat ved å ta den med til kalde klimaer? Eller at falske kister ikke dukker opp når du undersøker områder med magnetisme-runen? Mengden finurlige detaljer skaperne har lagt inn kvalifiserer mer enn nok til tredjeplassen i "Årets Teknikk"!

Årets teknikk (Årets spill 2017)
Dette er en annonse:

Årets teknikk #2: Cuphead


Om et spill skilte seg ut teknisk fra alle andre i år så må det være Studio MDHRs Cuphead, hvor mekanikken fungerer som del av spillets identitet. Ikke bare bringer Cuphead liv tilbake i «couch co-op», siden man kan spille to stykker sammen, men den viser oss også at 2D-spill ikke alle trenger å spilles helt likt. Cuphead har veldig spesifikke kontroller som må brukes på riktig måte. Og ja, det tar litt tid å venne seg til dem, men så fort man er i gang med spillet vil historien, de fantastiske tegningene, og hvordan bossene skiller seg fra hverandre gjøre at du ikke vil legge det fra deg - selv om du kommer til å måtte tåle nederlag. Ofte. For spillet er ikke enkelt - her handler det om å være kjapp med hodet og fingrene. Selv om spillet ikke er i lengste laget er vanskelighetsgraden høy, men for hver boss man slår er dermed følelsen av seier enda bedre.

Årets teknikk (Årets spill 2017)

Årets teknikk #1: Horizon: Zero Dawn


Mange av kategoriene under "Årets spill"-kåringene skaper ofte en god del debatt, og noen av de heteste gjennom årene har vært beste grafikk, presentasjon eller teknikk. Dette ble faktisk ikke et særlig stort problem i år. Guerrilla Games har nemlig imponert nærmest alt som kan krype og gå her hos oss med Horizon: Zero Dawn. Teknologien i spillet er finpusset ned til den minste lille detalj. At spillet klarer å ha en såpass jevn bildeoppdatering er simpelthen utrolig med tanke på hvor vakkert og detaljert alt er. Å se Aloy sine skuldre svaie fra side til side mens hun flykter fra en gigantisk robotdinosaur som har hundrevis av bevegelige deler får verdenen til å føles levende, samtidig som vi gang på gang har stoppet opp for å bare se dyrelivet og naturen utfolde seg i fred. Spillet viser rett og slett hva utviklerne kan få til med en PlayStation 4 og PlayStation 4 Pro, og utviklerne vet det. Hvorfor ville de ellers latt oss bruke fotomodusen til å zoome helt inn på øynene til Aloy for å se at omgivelsene faktisk reflekteres i øynene hennes? Syke syke nederlendere.

HQ
Dette er en annonse:


Loading next content