Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
artikler

Årets art direction (Årets spill 2017)

Det er på tide å oppsummere 2017, og dette har vi i Gamereactor gjort ved å kåre de beste spillene i ti kategorier før vi kårer selveste Årets Spill!

  • Tekst: Redaksjonen

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Det er tid for å se på hvilke spill som har vært den største fryden for øyet dette året!

Årets Art Direction #3: Breath of the Wild


Breath of the Wild er et av de peneste spillene noensinne. Det er nok mange som vil si seg uenige i dette, spesielt de av oss som er litt for vant med PC-spilling i 4k og 144 bilder i sekundet. Men det er ikke de tekniske detaljene som gjør Breath of the Wild så imponerende - for all del, det er en prestasjon at Nintendo har klart å få spillet til å kjøre på den lille Switch-en, men det går dypere enn dette. Fra den fantastisk flotte himmelen og den varierte topografien, til gresset som strekker seg over slettene og blåser i vinden... selv fargebruken er blitt nøye vurdert. Det er ikke noe nytt at det finnes noen spesielt kreative sjeler hos Nintendo, men med Breath of the Wild har de overgått seg selv.

Årets Art Direction #2: Horizon


Det er ikke mange spill der ute som er penere enn Horizon Zero Dawn. Om du teller antall polygoner, jada jada, helt sikkert, men glem nå det fjaset der. Det vi mener er at det er ikke mange spill som slår pusten ut av deg når man ser på det. Horizon Zero Dawn er et av disse få spillene. Det er så majestetisk vakkert. De snødekte fjellene, de dype junglene, de røde sanddynene som strekker seg så langt øyet kan se. Ansiktsanimasjonene, robotene som løper rundt som ville dyr. Til og med de ville dyrene. Alt er så levende. Blant alle ting man kan peke på i spillet som oppfører seg akkurat som det skulle, finner vi kun en ting å klage på. Hvorfor ble alle karakterer du møter i sideoppdrag så stive i maska, når alt annet er så flytende og vakkert? Samme kan det være. Når 95% er vakkert, holder det!

Årets Art Direction# 1: Cuphead


I år er det ti år siden vi lot oss imponerende av hvor mye The Simpsons Game lignet på den populære TV-serien om den gule familien fra Springfield, og tre år siden South Park: The Stick of Truth tok samme etterligningskunst til nye høyder. Vinneren av Årets Art Direction, derimot, er i en klasse for seg selv.

Cuphead er en så autentisk skildring av 30-talls tegnefilmer, at vi lurer på om Walt Disneys spøkelse hjemsøker korridorene til MDHR Studios. Vi lar oss forbløffe av det enorme detaljarbeidet. Alt fra de brede grimasene til de hvite hanskene karakterene går med, kan spores tilbake til mellomkrigstidens Mikke Mus.

Til tross for at inspirasjonen er hentet fra svart-hvitt tegneserier, er Cuphead et fargesprakende eventyr med et fantasifullt og originalt karaktergalleri. Og det er nettopp her Cuphead designernes virkelige geni ligger: De har laget en perfekt kopi, som føles fullstendig unik.