Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
artikler

Indiespillene vi oppdaget på PAX East 2018 - Del 1

Vi oppdaget mange interessante indietitler i løpet av en veldig travel uke i Boston.

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

En messe som PAX East har en uhorvelig stor mengde med spill å by på, og det er en utfordring å bare komme seg gjennom halvparten av dem i løpet av de fire dagene messen er åpen. Men etter å ha trasket rundt i hallen, intervjuet utviklere og spilt en hel masse, valgte vi oss ut en håndfull titler av alle de som ble vist frem, som imponerte oss på et eller annet vis.

Blazing Chrome
PC (og kanskje konsoll etter hvert)
Utvikler: Joy Masher
Utgiver: The Arcade Crew

Den franske utgiveren Dotemu og det nye datterselskapet The Arcade Crew fikk mye oppmerksomhet på PAX East takket være spillene Dark Devotion (med slagordet "Dark Souls of 2D Dark Souls") og det Contra-inspirerte Blazing Chrome. Sistnevnte byr på adrenalinfylt, 8-veis arkade-action og en interessant visuell stil. Det er vanskelig å bedømme spill på en såpass travel messe, men Blazing Chrome fanget oppmerksomheten vår fra første sekund.

Projection: First Light
PC, PS4, Switch, Xbox One
Utvikler: Shadowplay Studios
Utgiver: Blowfish

Skyggedukker har kanskje ikke inspirert så himla mange spill, men det vil Shadowplay Studios gjøre noe med. Etter å ha studert en rekke forskjellige skyggedukke-tradisjoner og teknikker falt valget på tradisjoner fra Polynesia som inspirasjon for Project: First Light. Hovedmekanikken består i å flytte en lyskilde for å lage skygger slik at du kan bevege deg videre på brettet. Et puzzle-spill av en litt annen dimensjon, med andre ord.

The King's Bird
PC og konsoller
Utvikler: Serenity Forge
Utgiver: Graffiti Games

Det er et par ting som kan hjelpe på frustrasjonen man føler når man spiller plattformspill som krever mye presisjon. Øyeblikkelig respawning er en av dem. En pen visuell stil, som også er lett å lese, er en annen. The King's Bird byr på begge deler. Utviklerne hos Serenity Forge kaller The King's Bird en framdriftsplattformer, da du må gli rundt på brettet med høy presisjon og bruke fremdriften din til å klatre i høyde og fullføre brettet.

The Gardens Between
PC, PS4
Utvikler: The Voxel Agents

Vi så The Gardens Between først på før-showet til Sony under Paris Games Week, men i Boston fikk vi muligheten til å ta en nærmere titt på dette spillet om tidsmanipulasjon og vennskap. Vi likte virkelig det vi fikk se. Ordet "gimmick" har en noe negativ konnotasjon i spillverdenen, men gimmicken her er at du ikke styrer figurene på skjermen, men heller tiden som går. Det virker som en ganske kul gimmick, synes vi, i tillegg ser det nydelig ut og temaet vennskap har en tendens til å gjøre seg veldig bra i spill.

Er det noen av disse spillene som har fanget din interesse? Hold øynene åpne for Del 2 hvor vi tar for oss enda flere spennende indiespill!