Norsk
Gamereactor
artikler

Redaksjonens lørdagshjørne: Tomas

Vi sjekker innom de forskjellige skribentene våre og finner ut av hva de har drevet med i uka som har gått, hva de spiller i helga og om de har noe kult å anbefale. La oss nå se hva Tomas har drevet med i det siste.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Det er lørdag, på tide å slappe av og roe ned litt. Vi sjekker innom de forskjellige skribentene våre og finner ut av hva de har drevet med i uka som har gått, hva de spiller i helga og om de har noe kult å anbefale som ikke nødvendigvis er 100% spillrelatert.

Redaksjonens lørdagshjørne: Tomas

Harry Potter og De vises stein (PS1)

Redaksjonens lørdagshjørne: Tomas

Jeg og Gamer-skribent Andreas Bjørnbekk har bladd i glemmeboka i det siste, og har spilt gjennom Harry Potter og De vises stein på PlayStation 1. Det var en fem-seks timers nostalgitripp til en tid da alle ville lage 3D-spill, men ingen ville betale 3D-spill kostnader. De norske stemmene er kanskje det beste eksempelet på dette. 'Vi prøver igjen', sier Nesten-hodeløse Nikk på et tidspunkt. En setning som mest sannsynlig ikke skulle vært rettet til Harry eller Ronny, men til hvem det nå enn var som hadde ansvar for lydinnspillingen.

Dette er en annonse:

Fortelleren deler merkelig nok stemme med professor Krengle, så uten å avsløre for mye, kommer det et tidspunkt der man kan lure på om det har tørna for fortellerstemmen. Til syvende og sist er alle disse små merkelighetene mer sjarmerende enn noe annet, og som åtte-årig Harry Potter-fan i 2001 merket man jo ikke noe til dem uansett.

Kontrollene er like upresise som spådommene til professor Rummelfiold og vanskelighetsgraden er mer variabel enn rettskrivningen til Gygrid, men vi hadde det gøy likevel. Varierte minispill, fargerike omgivelser og fin musikk hever denne tittelen noen hakk over spilladapsjonene av de siste filmene i serien.

Ellers er jeg overrasket over hvor mange låste deler av hukommelsen vi åpnet opp. Minner fra både fra boka, filmen og spillet kom strømmende tilbake etter hvert som vi utforsket nye deler av Galtvort. Jeg hadde nesten glemt hvor stor Harry Potter-nerd jeg var en gang i tiden.

Dette er en annonse:

Super Smash Bros. Ultimate (Switch)

Redaksjonens lørdagshjørne: Tomas

Jeg fikk Super Smash til jul! Det er første gang jeg får anledning til å spille Smash i trygge omgivelser og ikke bare hos venner som knuser meg, uten unntak (jeg fikk blant annet bank i GR-redaksjonens turnering på Wii U i november).

Jeg har forsøkt meg på historiemodusen i jula, og etter å ha prøvd meg på en flerspiller-match i nyinnflyttet leilighet sist fredag kan jeg konstatere at nivået mitt har gått opp fra det patetiske "Hjelp, hva er alle disse fargene på skjermen" til et småpent "Ikke nødvendigvis på sisteplass".
Joda, jeg spammer fortsatt ned+B med Pikachu, men fordi jeg har lyst, og ikke lenger fordi jeg må.

Rocket League (PS4)

Redaksjonens lørdagshjørne: Tomas

Jeg er aldri så travel at jeg ikke kan ta meg noen pauser til Rocket League. I det siste har jeg eksperimentert med 10th-anniversary ballfysikken som gjør at spillet ligner mer på sin forgjenger, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars (du kan velge denne innstillingen under "ball weight").

Å bruke den lettere ballen fra Battle-Cars gjør det utvilsomt morsommere å spille 1 vs 1-kamper, samtidig som det gjør lagarbeid cirka så umulig som det var i forgjengeren. Jeg vil herved foreslå følgende: Bruk den vanlige Rocket League-ballen i lagkamper, og bruk en lettere duell-ball til 1 vs 1 kamper.

Kom igjen, Psyonix! Gjør denne endringen gjeldende i ranked! Jeg er stor tilhenger av den nye ballfysikken i Rocket League, men vi vet alle at den har redusert duellkamper til slitsomme og kreativitetsløse konkurranser om hvem som kan holde tunga rett i munn i forsvar. Vi (jeg) vil ha høytempo-dueller med kreativt angrepsspill, der små ballberøringer kan sende ballen flyvende tversover banen!



Loading next content