Norsk
Blog

Inntrykk: Killzone Mercenary

Skrevet av AndyLonn den 4 september 2013 klokken 23:45

Idag fikk jeg endelig potene på Killzone: Mercenary. Det har vært knyttet store forventninger til spillet siden dette var muligens den siste kjangsen PS Vita fikk til å overbevise spillere om at konsollen også duger til Første persons skytespill.

Dette er det tredje store skytespillet på konsollen, og de tidligere forsøkene på å lage en skytespill opplevelse som kan konkurrere med de man finner på stasjonære konsoller har ikke vært særlig imponerende

Call of Duty: Declassified og Resistance: Burning Skies har blitt satt frem som et eksempel på hvordan det ikke skal gjøres, og enkelte har gått så langt å kalle dem de verste spillene på Vita.

Så hva mener jeg om Killzone Mercenary:

Vel jeg har ikke fått spilt det så utrolig mye, Jeg hadde forhåndsbestilt spillet via PSN, og spillet ble låst om ved midnatt. Jeg hadde tidligere vært med på Betaen men det var store problemer med den så jeg fikk aldri spilt noe av den.

Men nå kom spillet ut idag, og jeg må virkelig si at basert på det jeg har spilt så langt er det virkelig lovende.

Historien jeg så langt har fått med meg føles ut som den passer godt inn i universet. Spillet gjorde også en kjempe jobb med å forklare forhistorien for meg som kun har spilt Killzone HD 2 - 3 timer (kommer en egen blogg om det spillet der...), og ikke spilt noen av de andre spillene i serien.

Spill mekanikkene sitter veldig godt, og jeg følte flere ganger at jeg spilte ett veldig bra skytespill på konsoll. Kontrolleren er nøyaktig, Den bruker litt av touch funksjonaliteten men ikke for mye, og alt føles veldig bra ut

Hvis det er en ting jeg vil pirke på så langt så er det at en knapp brukes til litt for mye. Man både sprinter og går ned på huk med den samme knappen, Dette leder ofte til at det motsatte av det jeg vil skal skje, skjer.

Musikken er passende, Designet er kult og futuristisk. Grafikken er veldig klar og god selv om spillet slet noe med å laste inn teksturene raskt nok i begynnelsen. Dette ble heldigvis løst med en oppdatering.

Det som sto ut mest for meg, var hvor gøy jeg har hatt det med flerspiller delen. Dette er noe jeg som oftest hopper over på andre spill, men her var den faktisk veldig underholdende, og jeg ser for meg at jeg kommer til å fortsette å spille spillet online i lang tid etter jeg er ferdig med enspiller delen

Dere kan forvente en anmeldelse av spillet på ett senere tidspunkt, Foreløbig skal jeg storkose meg med spillet

HQ