Leser- og redaksjonsblogger. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Heavy Rain Plot holes

Heavy Rain Plot holes

Jeg har akkurat fullført Heavy Rain, og jeg må si jeg er ganske fornøyd. Jeg er som enkelte kanskje vet, en ganske stor filmentusiast og så denne typen interaktiv film er derfor ganske lett å svelge for meg. Selvom jeg kanskje likte quantic dreams Fahrenheit en smule bedre (selvom den siste 1/3 av historien sugde), følger Heavy rain ganske tett bakpå. Jeg vill med dette at dere skal skjønne at jeg synes Heavy rain er ett veldig bra og ambisiøst spill og ikke skriver dette fordi jeg synes spillet er dårlig.

Enkelte av dere har kanskje lest i anmeldelser at heavy rain inneholder en del hull i historien, dette stemmer. Jeg vet ikke om det er flere en de jeg har listet her, men under er ivertfall de jeg fant mens jeg spillte igjenom spillet.

Advarsel: Teksten under inneholder SPOILERE, les videre på egen risiko

1. Så, origami morderen sente Eathan en boks med brev med oppgaver han måtte utføre for å redde sønnen sin fra drukningsdøden. Disse er merket med ett nummer slik at Eathan vet hvilken rekkefølge han skal åpne dem. Etter hver av oppgavene er utført finner eathan en minnebrikke (1 gang blir infoen sent med mms) som inneholder deler av Hangman koden og en film fil som viser ett opptak av gutten hans som er låst nede i en kom som gradvis fylles med regnvann. . En kan se at kameraet zomer og veives frem og tilbake så det er tydelig en person som står å filmer dette. Problemet med dette er selvfølgelig at hver nye filmfil Eathan får tak i viser at mer og mer av kommen er fyllt opp .En kan spørre seg om hvorfor disse videoene i det heletatt viser vann-nivået stige ettersom de må ha vert tatt opp før eathan fikk esken, slik at de kunne vert plasert på de forskjellige stedene før han eventuelt valgte å dra dit. .

2. Det virker fullstendig ulogisk at Eathan fremdeles skulle tro at han er morderen etter å ha fullført oppgave nummer 3. Etter at han ble tvunget til å skjere av seg fingeren foran ett webkamera, burde det være ganske åpenbart at det ikke er han som står bak. Selvom han påstår han har splittet personlighet forklarer ikke dette hvorfor han mener han kunne vert 2 steder samtidig.

3. Hvorfor fortsetter Eathan å lage origami figurer under Blackoutene sine? Han gjør det til å med før sønnen hans blir tatt av origami morderen. Dette blir aldri forklart, og gir rett og slett ikke mening.

4. Hvorfor blir Madison sjokert når hun får hvite hvem morderen egentlig er? Hun har jo aldri møtt han.

5. Hvorfor slipper Eathan unna med drap? Jo klart, han ble tvunget til det av morderen. Men det retferdigjør ikke at i politiets øyne skulle Eathan ha meldt seg selv inn og gitt de bevisene han hadde til politiet for lenge siden. Det er ingen grunn til å tro at eathan ville sluppet unna med dette selvom han ikke hadde levert fra seg brevene fra morderen til politiet eller selv unlatt å fortelle om dette når origami saken ble oppklart, etterson han berørt gjenstander i leiligheten for ikke å snakke om spydde utover hele åstedet og derfor la igjen plenty med dna bevis. Som han selvølgelig må gi til politiet etter origami saken for å selv bli sjekket ut.

6. Hvorfor blir eathan dømt for å være origami morderen selv når det dukker opp lik etter at han er arestert? Hvis du gjenomfører spillet med at Eathan blir arestert og både madison og FBI agenten dør, vil det ikke være noen som kan hjelpe Eathan fra å rømme. Dette fører til at sønnen hans dør og liket dukker opp noen dager senere. Men eathan er jo innelåst i fengsel. han kunne jo umulig ha flyttet liket etter at han er blitt arestert. Alikevell kommer alle til den konklusjonen at eathan er morderen.

Vell, håper dette ikke ødela Heavy Rain for dere. Jeg synes det er ett flott spill og er villig til å tilgji litt slapp manus skriving for ett så ambisiøst prosjekt som dette. Forhåpentligvis vill quantic Dreams neste historie være litt mer utført.

HQ